site.btaКитай е един от атрактивните пазари за туризма, към които България трябва да се ориентира, смята Меглена Плугчиева

Китай е един от атрактивните пазари за туризма, към които България трябва да се ориентира, смята Меглена Плугчиева
Китай е един от атрактивните пазари за туризма, към които България трябва да се ориентира, смята Меглена Плугчиева
БТА, Правец (9 септември 2025) Пресконференция след официалното откриване на Дванадесети годишен конгрес на Български съюз по балнеология и спа туризъм в Hyatt Regency Pravets Resort дават официалните гости на конгреса. На снимката: д-р Меглена Плугчиева. Снимка: Милена Стойкова/БТА (ЛФ)

Китай е един от атрактивните пазари в сектор "Туризъм", към които България трябва да се ориентира както в сътрудничество с други страни от Югоизточна Европа (ЮИЕ) с вече установени връзки, така и самостоятелно със собствена визия и политика. За това призова Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), по време на пресконференция в рамките на дванадесетия годишен конгрес на БСБСПА днес в Hyatt Regency Pravets Resort в Правец. БТА е медиен партньор на събитието.

За Меглена Плугчиева най-важна е политическата воля. 

"Правителството би трябвало да има както основно поставен приоритет сектор "Туризъм", така и кои са най-атрактивните пазари, към които би трябвало да се ориентираме. Безспорно Китай е един от тези пазари и той вече функционира в Европа и би трябвало това да бъде първо взето като политическо, държавно решение и оттам нататък целия комплект от въпроси за карти, визи, храна и всичко останало", каза Плугчиева.  

За позиционирането на България сред китайските туристи тя посочи, че страната може да си сътрудничи както със Сърбия, така и със страни членки от ЕС като Унгария или Словакия, наред с изработването на собствена визия и политика.  

Сърбия, по нейни данни, посреща годишно по 200 000 китайски туристи, а позовавайки се на опита си като посланик на България в Черна гора, Плугчиева каза, че само един местен туроператор организира посещението на 80 000 китайски туристи на година, продавайки в туристическия пакет и посещения в България. 

Дипломатът призова и за повече реклама и информираност, защото по думите ѝ България продължава да бъде недостатъчно известна в чужбина, на фона на загубата на редица традиционни пазари и присъствие през последните 4 години на безсмислени избори. Тя посочи Германия, Австрия и Норвегия като пазари, които трябва да бъдат възстановени и каквито усилия вече се полагат и по линия на българо-норвежката програма. 

Относно германския пазар, който Плугчиева определи като традиционен за българския туризъм, тя посочи, че контактът между "Туи" (Tui) и Министерството на туризма е възобновен, след прекъсването му през четирите години на избори. По нейна информация предстои догодина и посещение на ръководни кадри на концерна "Туи" в България за срещи с министъра на туризма Мирослав Боршош и премиера Росен Желязков. 

Сред действията за възстановяване на германския пазар е и участието на туристически форум във Франкфурт в края на октомври. 

Сред възможностите за привличане на посетители от Германия на български балнеоложки центрове има и по линия на Здравните каси. 

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:35 на 11.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация