site.btaКитай е един от атрактивните пазари за туризма, към които България трябва да се ориентира, смята Меглена Плугчиева


Китай е един от атрактивните пазари в сектор "Туризъм", към които България трябва да се ориентира както в сътрудничество с други страни от Югоизточна Европа (ЮИЕ) с вече установени връзки, така и самостоятелно със собствена визия и политика. За това призова Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), по време на пресконференция в рамките на дванадесетия годишен конгрес на БСБСПА днес в Hyatt Regency Pravets Resort в Правец. БТА е медиен партньор на събитието.
За Меглена Плугчиева най-важна е политическата воля.
"Правителството би трябвало да има както основно поставен приоритет сектор "Туризъм", така и кои са най-атрактивните пазари, към които би трябвало да се ориентираме. Безспорно Китай е един от тези пазари и той вече функционира в Европа и би трябвало това да бъде първо взето като политическо, държавно решение и оттам нататък целия комплект от въпроси за карти, визи, храна и всичко останало", каза Плугчиева.
За позиционирането на България сред китайските туристи тя посочи, че страната може да си сътрудничи както със Сърбия, така и със страни членки от ЕС като Унгария или Словакия, наред с изработването на собствена визия и политика.
Сърбия, по нейни данни, посреща годишно по 200 000 китайски туристи, а позовавайки се на опита си като посланик на България в Черна гора, Плугчиева каза, че само един местен туроператор организира посещението на 80 000 китайски туристи на година, продавайки в туристическия пакет и посещения в България.
Дипломатът призова и за повече реклама и информираност, защото по думите ѝ България продължава да бъде недостатъчно известна в чужбина, на фона на загубата на редица традиционни пазари и присъствие през последните 4 години на безсмислени избори. Тя посочи Германия, Австрия и Норвегия като пазари, които трябва да бъдат възстановени и каквито усилия вече се полагат и по линия на българо-норвежката програма.
Относно германския пазар, който Плугчиева определи като традиционен за българския туризъм, тя посочи, че контактът между "Туи" (Tui) и Министерството на туризма е възобновен, след прекъсването му през четирите години на избори. По нейна информация предстои догодина и посещение на ръководни кадри на концерна "Туи" в България за срещи с министъра на туризма Мирослав Боршош и премиера Росен Желязков.
Сред действията за възстановяване на германския пазар е и участието на туристически форум във Франкфурт в края на октомври.
Сред възможностите за привличане на посетители от Германия на български балнеоложки центрове има и по линия на Здравните каси.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина