site.btaОбявена е обществена поръчка за изработване на идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле, съобщиха от АПИ

Обявена е обществена поръчка за изработване на идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле, съобщиха от АПИ
Обявена е обществена поръчка за изработване на идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле, съобщиха от АПИ
снимка: Десислава Велкова/БТА, архив

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за "Изработване на идеен проект за цялостно осигуряване на транспортното направление София - Кулата в участъка Симитли - Кресна, извън Кресненското дефиле". Офертите се подават до 21 юли. Прогнозната стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. без ДДС, съобщиха от пътната агенция.

Бъдещият изпълнител ще трябва да проучи и изработи идеен проект за ново трасе, което цялостно да осигурява направлението от София към Кулата в участъка Симитли - Кресна извън Кресненското дефиле. Целта е да се направят проучвания за възможността платното на АМ "Струма" в посока Кулата да бъде изградено поетапно, непосредствено до платното за София. По този начин напълно ще се изведе транзитният трафик извън дефилето и ще се осигури възможността настоящото трасе на I-1 (Е79) да остане като локален път.

Изпълнителят ще трябва да изготви и документацията по Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) и Оценките за съвместимост (ОС) в обем и обхват, необходими за провеждане на процедурите, разписани в Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие. Той ще трябва да предложи и ефективни интегрирани мерки, които да са в съответствие с екологичните норми за въздействие върху околната среда и да не се увреждат в значителна степен видовете и местообитанията, предмет на опазване в защитените зони "Кресна" и "Кресна Илинденци".

Изграждането на последния участък от АМ "Струма" през Кресненското дефиле е във вниманието на Конвенцията на Съвета на Европа за опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания (Бернската конвенция), като Постоянният комитет на Конвенцията разглежда ежегодно казуса с автомагистралата. На 44-тото заседание на Постоянния комитет със сътрудничеството на Секретариата на Бернската конвенция се постигна сближаване на позициите на българските власти и природозащитните организации.

В изпълнение на препоръките на Постоянния комитет, с Решение №62 от 12 февруари 2025 г., Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на АМ "Струма" и обявената обществена поръчка е част от процеса за цялостното реализиране на проекта. Със заповед от 21 февруари 2025 г. на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията е създадена постоянно действаща експертна група, в която участват и представители на природозащитните организации. С експертите е разгледано и съгласувано заданието към обществената поръчка.

Спазваме сроковете, работи се по приетата пътна карта за магистрала "Струма", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов по време на блицконтрола в парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление през първата половина на юни. Също тогава от пътната агенция съобщиха, че са оттеглени жалбите и са прекратени съответните производства от съда, с които се оспорваше законосъобразността на изграждането на последния незавършен участък на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, след като природозащитните организации и българското правителство са постигнали съгласие във връзка с реализацията на магистралата извън дефилето.

/ВЙ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:16 на 24.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация