site.btaКлиентите на "Кауфланд България" са върнали над 294 000 кафе капсули за рециклиране за година и половина

Клиентите на "Кауфланд България" са върнали над 294 000 кафе капсули за рециклиране за година и половина
Клиентите на "Кауфланд България" са върнали над 294 000 кафе капсули за рециклиране за година и половина
Снимка: Кауфланд България

Над 294 000 използвани капсули за кафе са събрани в магазините на "Кауфланд" (Kaufland) България в рамките на съвместната инициатива с "Нескафе Долче Густо" (NESCAF Dolce Gusto) от старта й през ноември 2023 г. до април 2025 г., съобщиха от търговската верига. Това количество се равнява на общо 6702 кг отпадък, включително 825 кг пластмаса и 2064 кг отпадъчно кафе. Лидери по събрани количества са магазините на ритейлъра в столичните квартали "Кривата река" с 1887 кг и "Витоша" с 1454 кг.

"Кауфланд България" съобщава, че добавя 10 нови контейнера за събиране на използвани капсули в магазини в София, Варна, Враца, Благоевград, Горна Оряховица и Пловдив. Така инициативата вече обхваща общо 15 локации в цялата страна, улеснявайки още повече потребителите в устойчивото изхвърляне и рециклиране.

Сред новите магазини с контейнери за рециклиране са четири обекта в София – в кварталите Люлин (бул. Царица Йоанна 97), Младост 3 (ул. Филип Аврамов 3), Хаджи Димитър (ул. Резбарска 7Б) и Дружба (ул. Хайделберг 1). Във Варна те са позиционирани в магазините в квартал Трошево (ул. Христо Смирненски 2) и в район Одесос (ул. Девня 24). Останалите нови локации се намират във Враца (ул. Оборище 7), Благоевград (бул. Св. Димитър Солунски № 21), Горна Оряховица (ул. Мано Тодоров № 7А) и във филиала в Пловдив - Христо Ботев – ЮГ (ул. Македония № 97Б), което прави инициативата още по-достъпна за потребителите в цялата страна, посочват от "Кауфланд България".

Преди да бъдат предадени за рециклиране, използваните капсули трябва да се охладят и да се отцеди останалата течност. Нужно е клиентите да съберат поне 30 отцедени капсули в обикновена торбичка, която също ще бъде рециклирана, и да ги оставят в предназначените контейнери в магазините. След събирането им капсулите се транспортират до специализирано предприятие, където се сортират и обработват. Отпадъчното кафе се оползотворява, като се третира за производство на биогаз, чрез който се произвежда електричество, а пластмасата и алуминият се рециклират. Така се дава нов живот на използваните капсули, оползотворявайки отпадъка чрез повторно използване.

"Кауфланд" има дългосрочен ангажимент към намаляване на пластмасата и увеличаване на рециклирането. Като част от групата "Шварц" (Schwarz), ритейлърът следва стратегията REset Plastic, като се ангажира да използва 30 процента по-малко пластмаса в опаковките на своите собствени марки продукти до 2025 г. и 35 на сто по-малко до 2027 г. (в сравнение с базовата 2017 г.) Компанията ежегодно предприема навременни действия, с които да развива стратегията. През март 2023 г. ритейлърът стартира пилотен проект с автомати за обратно приемане на опаковки, а до края на 2024 г. станциите за рециклиране достигнаха 11. Автоматите се радват на голям интерес, като клиентите са върнали над 17,7 млн. опаковки, а предадените за рециклиране суровини надхвърлят 50 тона, се посочва още в съобщението.

/ВЙ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:12 на 07.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация