Служебният министър на енергетиката Росен Христов:

site.btaНебитовите клиенти на "ЕВН България Електронасбдяване" са имали възможност да не приемат промяната на начина на плащане

Небитовите клиенти на "ЕВН България Електронасбдяване" са имали възможност да не приемат промяната на начина на плащане
Небитовите клиенти на "ЕВН България Електронасбдяване" са имали възможност да не приемат промяната на начина на плащане
Снимка: БТА

За промяната на плащането за доставената енергия, дружеството "ЕВН България Електроснабдяване" в качеството си на търговец е изпратило предварително уведомление до всички свои небитови клиенти през октомври 2022 г., за да може да решат дали да приемат тази промяна в договора. Това отговори служебният министър на енергетиката Росен Христов по време на днешния парламентарен контрол на въпрос от депутата Ангел Георгиев от "Възраждане" относно двукратен механизъм за заплащане в рамките на един месец на електроенергия от небитови потребители. По думите на Христов по този начин дружеството е имало право да промени през ноември 2022 г. начина на плащането за доставената енергия.

"На клиентите е предоставена възможност да приемат или не условието. Те имат възможност да изберат друг търговец, който предоставя по-добри условия както на плащане, така и ценово. Лично аз смятам, че интересите са защитени и министерството не може да се намесва в двустранните отношения на търговски дружества, след като те съблюдават законодателството", заяви служебният министър Христов.  

С промяната е въведено етапно плащане за всички небитови клиенти, което представлява междинно плащане към средата на отчетния период за вече потребена електроенергия. Служебният енергиен министър отбеляза, че този начин на плащане не е новост в търговските отношения в енергийния сектор. Установена е дългогодишна практика небитови крайни клиенти с определени специфики на потреблението да получават междинна фактура около средата на месеца и окончателна фактура в края на периода.

Служебният министър добави обаче, че тази практика натоварва финансово небитовите клиенти на ЕВН. Проблемът е, че по време на срещите с електроразпределителните дружества е станало ясно, че те изпитват проблеми с ликвидността поради високите цени на електроенергията и схемите за компенсации. Затова е била проведена обща среща с представители на Министерството на иновациите и растежа и Българската банка за развитие. Банката е поела задача да се опита да предложи финансови механизми, които да подпомогнат и подобрят ликвидността на електроразпределителните дружества, като по този начин ще се помогне и на крайните клиенти на тези дружества.

"Говорили сме и с банките. Тоест министерството се опитва да съдейства, да препоръчва и да бъде като медиатор между различни финансови и търговски институции, така че да облекчим функционирането на пазара като цяло", завърши служебният министър на енергетиката Росен Христов.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:45 на 28.03.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация