site.btaБрандът на България трябва да е уникален и да вдъхва доверие у хората, които идват тук, каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев на форум в УНСС

Брандът на България трябва да е уникален и да вдъхва доверие у хората, които идват тук, каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев на форум в УНСС
Брандът на България трябва да е уникален и да вдъхва доверие у хората, които идват тук, каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев на форум в УНСС
БТА, София (21 ноември 2025) В аула „Максима“, катедра „Икономика на туризма“ при УНСС е домакин на първия си конгрес „Бранд България - гостоприемство в четири сезона“. През визията на младите таланти". Партньори на събитието са Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE), Българската асоциация за туризъм (БАТ) и Сдружението на хотелиери и ресторантьори - Велинград и Западни Родопи. На снимката: генералният директор на БТА - Кирил Вълчев.Снимка: Владимир Шоков/БТА (КН)

Генералният директор на Българската телеграфна агенция (БТА) Кирил Вълчев подчерта значението на ясния и разпознаваем национален бранд в своето изказване по време на Първия конгрес „Бранд България – гостоприемство в четири сезона. През визията на младите таланти“ в УНСС. Той отбеляза, че усилията за намиране на символа, който да представя страната по убедителен и запомнящ се начин, са дългогодишна мисия, подкрепяна както от Агенцията, така и от университета и Катедра „Икономика на туризма“.

Вълчев припомни, че преди да оглави БТА, е посетил всички 193 държави членки на ООН, което му е дало лична перспектива към националните символи по света. „Интересно предизвикателство е да назовеш една държава и да се опиташ да я опишеш с една дума, със символ или с личност. Точно това е трудността при намирането на бранда на България – той трябва да е разпознаваем, отличителен, уникален и да вдъхва доверие у хората, които идват тук или проявяват интерес към страната ни“, каза той.

Той определи като особено ценна идеята младите хора да бъдат ангажирани с търсенето на този символ. Вълчев даде примери за успешни инициативи на БТА, в които студенти са участвали с идеи за обновяване на сградата на Агенцията, околното пространство и новия облик на списание ЛИК, включително и за създаване на шрифта, с който се брандират всички материали на БТА. „Понякога идеите на студентите бяха по-добри от тези на опитните професионалисти“, допълни той.

Вълчев информира участниците и за предстоящия форум „БГ Туризъм“, който БТА организира. „Всяка година, преди зимния и летния сезон, събираме медии, кметове, министерства, университети и професионални асоциации, за да формулираме конкретното послание на България за съответния сезон. Не е достатъчен само общ символ – важно е как той ще се комуникира през четирите туристически сезона“, подчерта той.

„България наистина е дестинация за четири сезона“, заключи генералният директор на БТА.

Форумът продължава с дискусии, презентации и панели, посветени на развитието на туристическия бранд на България и ролята на младите специалисти.

Като част от програмата за първи път студенти от най-добрите екипи от 28 специалности (над 1500 таланти) на УНСС ще представят чрез кратки видеоклипове своята визия за популяризиране на Бранд България в 9-те туристически района. Жури от експерти ще класира победителите, а участниците в събитието ще дискутират възможностите за популяризиране на България по здравен, бизнес и културен туризъм.  

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 22:12 на 21.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация