site.btaУченици-посланици на Европейския парламент от Търговище се запознаваха с функцията и ролята на европейските институции

BOBSTH 10:23:31 23-11-2017
GI1022BO.006
Търговище - ОИЦ - ученици-посланици на ЕС

Ученици-посланици на Европейския парламент от Търговище се запознаваха с функцията и ролята на европейските институции


Търговище, 23 ноември /Боряна Димитрова, БТА/
Ученици-посланици на Европейския парламент от Търговище се запознаваха с функцията и ролята на европейските институции. Екипът на Областния информационен център /ОИЦ/ е бил домакин на възпитаници от горния курс на Първо СУ "Св. Седмочисленици", съобщи Денислава Атанасова, експерт "Комуникация" в Центъра.
Двайсетте младежи и девойки участват в проект "Твоят час", финансиран от ОП "Наука и образование за интелигентен растеж". Част от учениците са и младши посланици на Европейския парламент (ЕП), тъй като гимназията е сред избраните 30 учебни заведения от цялата страната, включени в програмата за посланици на ЕП през тази учебна година.
Целта на срещата беше да се събуди интересът и да се разширят знанията на учениците за историята на Европейския съюз, функциите и ролите на европейските институции. Младежите и техните преподаватели Анета Милева и Боряна Ботева са научили за дейността на центъра и за проектите, които се осъществяват в област Търговище по различните оперативни програми. За програмния период 2014-2020 г. те са 42 на обща стойност над 39 млн. лв.
Експертите на ОИЦ са разяснили на младите хора техните права като европейски граждани, запознали са ги с работата на евроинституциите, предложени са им идеи как могат да се възползват от програмата за образование, обучение и спорт "Еразъм +".
На кулинарните традиции на 28-те страни-членки на ЕС ще бъде посветена следващата среща между младите хора и екипа на ОИЦ.

/ГИ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 18:06 на 19.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация