site.btaОБНОВЕНА За повече положителни истории, които да идват от туристическия сектор, призоваха представители на медии на форума на БТА в Пампорово
За повече положителни истории, които да идват от туристическия сектор, призоваха представители на медии на форума "БГ ТУРИЗЪМ - ЗИМА 2025/2026", организиран от Българската телеграфна агенция (БТА). Той се провежда в Конферентния център - зала "Poдonu" 2, на хотел "Перелик" в к. к. Пампорово. Форумът се организира в партньорство с Община Чепеларе, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) и к.к. Пампорово.
Генералният директор на Българското национално радио (БНР) Милен Митев изтъкна, че туризмът е източник на добри новини, защото когато се говори за него, се показва на аудиторията, че България е място, което си струва да бъде посетено. Той призова бизнеса и хотелиерите да търсят медиите по-активно и апелира да организират повече културни събития, и да се включват в календарите на общините. Медиите сме твърде предпазливи в отразяването на постиженията на бизнеса от страх да не се окаже скрита реклама, но когато целта е да се информира аудиторията, няма проблем да се спомене име, посочи Митев.
Генералният директор на държавното радио обяви, че през април следващата година БНР и БНТ ще организират един от най-големите форуми на Европейския съюз за радио и телевизия - Media Summit. Това също е чудесна възможност ръководителите на медиите от цяла Eвропа да разберат какво предлага България в областта на туризма, каза Митев.
"През последните години наблюдаваме една ясно изразена тенденция към по-високо качество на услугите, особено що се отнася до зимния туризъм както в хотелите и ресторантите, така и в специализираните туристически услуги. В този процес медиите имаме много важна роля", каза Антон Андонов, член на Управителния съвет на Българската национална телевизия (БНТ). По думите му трябва да се изгради повече доверие, повече информираност и по-добро партньорство. Ние не трябва да бъдем само наблюдатели, а трябва да скъсяваме дистанцията между бизнеса и клиентите, посочи Андонов. За да се случи това, според него, трябва да има повече говорене дори и по отношение на професионалната гилдия. Като потенциално решение за подобряване на ефективността на комуникацията Андонов посочи организиране на повече срещи между представители на големите медии, журналистите и представители на туристическия бранш.
Той коментира и рекламирането на туристическите дестинации у нас. "Рекламата е една опаковка, която може да бъде модерна, може да бъде ярка, може да бъде впечатляваща, но ако туристическата услуга зад нея и туристическият продукт не е достатъчно качествен, клиентът няма да посегне към него, поне не за втори път. Зимният туризъм има сериозен потенциал, но успехът зависи от общите ни действия", каза Андонов.
"Вярваме, че ние успяваме доста добре да вървим ръка за ръка заедно с Министерство на туризма, особено в последните години. Правим много кампании. Разбира се, ефирът на БНТ предлага и предавания като "Туризъм БГ" и като "№1 – Туризмът“, в които разкриваме най-привлекателните места в България", посочи още той.
Главният оперативен директор на bTV Media Group Господин Йовчев подчерта, че за да се развива туристическият сектор, са необходими координирани и целенасочени усилия на всички представители на държавната власт, институциите, сектора, медиите и гражданите на България. По думите му, когато се говори за подкрепа на медиите, означава отразяване на фактите, а не изопачаването им. Винаги сме се стремили да го правим, макар в годините да сме получавали критики, че понякога се фокусираме повече към негативното, отколкото към позитивното, каза Йовчев. Той посочи, че медиите имат нужда представителите на сектора да ги "захранват" с положителни истории и допълни, че силата на медиите е да ги разказват, и да ги правят публични. Нужно е заедно да подобряваме самосъзнанието на българския турист както и на чуждестранния, така че да правим туристическото преживяване още по-добро, отношението към природата и съоръжението още по-правилно, за да имаме устойчивост на туристическия сектор, каза още Йовчев.
Представителят на форума на "Нова броудкастинг груп" Илиян Велков също подчерта, че медиите имат нужда от добри новини, които да идват от сектора. За да имаме силен зимен сезон, ни трябват нови атракции, надграждане на съществуващите, което се случва през последните години в Пампорово, но има още какво да се желае. Той посочи, че кметът на Чепеларе Боран Хаджиев работи активно за развитието на повече авиолинии от летище Пловдив, тъй като свързаността е сред водещите проблеми в региона.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина