site.btaИнформацията от българските курорти да не се възприема от медиите като реклама, а като добри новини, призова изп. директор на „Пампорово“ АД София Цанкова на форум на БТА в курорта
Информацията от българските курорти да не се възприема от медиите като реклама, а като добри новини. Тази препоръка към журналистите отправи изпълнителният директор на „Пампорово“ АД София Цанкова на форума на БТА "БГ ТУРИЗЪМ - ЗИМА 2025/2026" в Пампорово. София Цанкова посочи, че курортът е готов за началото на зимния туристически сезон, дружеството е инвестирало в разширяване на системата за изкуствено заснежаване и в рамките на 3-4 дни ски зоната може да бъде готова при благоприятни метеорологични условия.
Директорът на „Пампорово“ АД допълни, че очаква от медиите да популяризират повече актуална информация относно състоянието на курортите, условията в ски зоните и метеорологичните условия по време на сезона. Подобна информация, която е необходима на туристите, не е реклама, допълни Цанкова. Тя уточни, че медиите биха могли да използват и цитират именно тази полезна информация, която е видима на официалните интернет сайтове на курортите. Според София Цанкова не би следвало добрите новини от българските курорти да се възприемат като реклама или пиар, а като информация. Директорът допълни, че очаква подкрепата на медиите и по отношение на темата за обсъжданите промени, касаещи инфраструктурата в курортите.
Трябва да направим така, че дестинациите да бъдат устойчиви, посочи София Цанкова. Според нея подобна цел може да се постигне, ако има подкрепа от държавни и общински институции, медии за промени, които са в интерес на развитието на туризма.
Има ли съпричастност от страна на Министерството на туризма относно проекта за ски център „Перелик“, попита Георги Пампоров, изпълнителен директор на Организацията за управление на туристически район "Родопи". Относно неговото питане как министерството ще продължи концепцията за туристическо райониране на България, министърът на туризма Мирослав Боршош заяви, че районирането дава възможност, но зависи от активността на регионалните организации. Регионите трябва да бъдат активни, съвременният туризъм е преди всичко активна регионална политика, допълни министър Боршош.
Рекламата трябва да бъде имиджова, насочена към конкретни пазари, според туристическия министър. Той припомни, че вътрешният туризъм е от изключително значение за българските курорти.
Форум "БГ ТУРИЗЪМ - ЗИМА 2025/2026" се организира в партньорство с Община Чепеларе, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) и курортен комплекс Пампорово.
Това е осмото издание от инициативата на БТА да бъде домакин на форуми, които се провеждат два пъти годишно - в началото на летния и на зимния туристически сезон, за обсъждане на посланията при представянето на туризма в България през предстоящия сезон с представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина