site.btaТретият терминал на летище "Васил Левски" ще даде стратегическо предимство на България, каза Хесус Кабайеро от "СОФ Кънект" на форум

Третият терминал на летище "Васил Левски" ще даде стратегическо предимство на България, каза Хесус Кабайеро от "СОФ Кънект" на форум
Третият терминал на летище "Васил Левски" ще даде стратегическо предимство на България, каза Хесус Кабайеро от "СОФ Кънект" на форум
Втори годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от сп. "Мениджър", с генерален партньор СОФ Кънект, операторът на летище "Васил Левски" - София се провежда в Интер Експо Център. На снимката: изпълнителният директор на СОФ Кънект АД Хесус Кабайеро.Снимка: Благой Кирилов/БТА (ПК)

Разширяването на летище "Васил Левски" в София с трети терминал ще даде стратегическо предимство на България. С него летището в столицата ще разполага с най-големия наземен капацитет в тази част на Европа и ще се позиционира в регионален хъб. Това съобщи Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет (УС) на "СОФ Кънект" - оператор на летище "Васил Левски". 

Хесус Кабайеро участва във Втори годишен форум за транспорт, логистика и спедиция на сп. "Мениджър", който се провежда в столичния Интер Експо Център. Той представи накратко проектните характеристики на бъдещия Терминал 3, важна част от стратегията на оператора да превърне "Васил Левски" в първото петзвездно летище в региона, с акцент върху изживяването на пътниците.  

Очаква се разширението на летището да разкрие 34 изхода за поемане на 20 млн. пътници. Половината от тях ще бъдат на новия Терминал 3. 

В момента европейските летища са изправени пред липсата на свободен наземен капацитет и в ход са мащабни инвестиционни проекти, а възможността им да поемат растящия пътникопоток е от голямо значение за авиокомпаниите, увеличаващи своите флотилии, посочи Кабайеро. 

Строителните работи по изграждането на Терминал 3 са предвидени да започнат през пролетта на 2026 година и се очаква да продължат 5 години, до април 2031 година, когато е и заложеният краен срок за строителството. Друга важна цел на "СОФ Кънект" е да превърнат летище "Васил Левски" във въглеродно неутрално до 2036 година. 

Инвестицията е в размер на 500 млн. лева. Част от финансирането е осигурено от международни финансови институции като Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) и Световната банка.

Щом Терминал 3 бъде изграден и е готов да се слее с Терминал 2, Терминал 1 предстои да бъде закрит. 

Другите участници в панела, в който беше акцентирано на предимствата и ползите за София и за България от предстоящото разширяване на летище "Васил Левски", бяха Владимир Михайловски, представител на Международната финансова корпорация в България, част от Групата на Световната банка; Мануела Насъл, ръководител за България на ЕБВР; Майкъл Стантън-Гедис, директор по икономическите въпроси и конкуренцията в Международния съвет на летищата и Пабло Ескутия, партньор и ръководител на дигиталния отдел в консултантската компания "Кърни" (Kearney).   

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 07:11 на 30.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация