site.btaПечалбата на "Индитекс" през първото тримесечие е надвишилa прогнозите на фона на продължаващия бум на продажбите

Печалбата на "Индитекс" през първото тримесечие е надвишилa прогнозите на фона на продължаващия бум на продажбите
Печалбата на "Индитекс" през първото тримесечие е надвишилa прогнозите на фона на продължаващия бум на продажбите
Снимка: AP

"Индитекс" (Inditex), собственикът на "Зара" ("Сара" на испански - "Zara") съобщи днес, че продажбите на пролетно-лятната му колекция са скочили с 16 на сто през миналия месец, предаде Ройтерс. Това е знак, че търговецът на дребно в бързата мода може да продължи със силното си представяне въпреки по-високите разходи за заплати и загубата на руския си бизнес.

Световният лидер в бързата мода обяви по-добро от очакваното повишение с 54 на сто на печалбата през първото тримесечие, тъй като продажбите са запазили възходящия си темп след силна 2022 г., когато испанската компания изпревари други търговци на дребно по време на кризата с разходите за живот. 

Чистата печалба е била 1,2 милиарда евро (1,24 милиарда долара) за тримесечието, приключило през април, надвишавайки средните очаквания на анализаторите в проучването на "Рефинитив" (Refinitiv), които залагаха на 980 милиона евро.

Резултатите свидетелстват, че "Индитекс", чиято пазарна капитализация е надвишила 100 милиарда евро (107 милиарда долара) за първи път миналата седмица, се е справила с предизвикателствата да запази конкурентността на цените въпреки натиска на разходите, включително увеличението от 20 на сто на средните заплати за служителите в испанските магазини. 

"Индитекс" съобщи за солидни продажби в съответствие с очакванията на анализаторите - 7,56 милиарда евро, дори след продажбата на руското подразделение през 2022 г. и по-високите разходи за труд.

В същото време конкурентът "Ейч енд Ем" (H&M) всячески се опитва да се бори за клиентите, които са засегнати от кризата с разходите за живот. Продажбите на шведската компания на местния пазар са били повлияни отрицателно и от лошото време. 

Продажбите на "Индитекс" във физическите магазини и онлайн са се увеличили с 13 на сто до 7,6 милиарда евро през първото тримесечие в съответствие с 13,5 на сто през първите шест седмици на финансовата 2023 г., оповестени по-рано през годината.

Част от стратегията на "Индитекс", която притежава също "Пул енд Беър" (Pull & Bear) и "Масимо Дути" (Massimo Dutti), е да поддържа по-високи цени извън еврозоната. В страни като САЩ, Мексико и Саудитска Арабия някои от стоките са с до 91 на сто по-скъпи, отколкото на местния пазар.

По-слабото търсене в САЩ заради по-тежката макроикономическа среда е било компенсирано от по-малко засегнатите от метеорологичните условия продажби в Южна Европа.

"Индитекс" планира да отвори допълнителни 30 магазина в САЩ през следващите две години. Анализатори смятат, че само най-силните търговци на дребно в глобалния моден сектор ще увеличат пазарния си дял в макросреда, в която потребителите стават все по-претенциозни.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:10 на 30.09.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация