site.btaСоня Йончева пред чужди медии: Ние трябва да спомогнем да се изгради публиката на бъдещето
Живеем във времена, в които изкуството понякога е забравено. Сякаш искаме да се пукаме само по повърхностното. Може би е трудно за хората да вникнат в собствения си вътрешен свят. Вярвам, че изкуството и културата са ключът към едно по-добро общество. Това казва оперната прима Соня Йончева в интервю за New York Times, цитирана от SY11 Events.
„От родителите също зависи да покажат на децата си изкуствата. Ние трябва да спомогнем да се изгради публиката на бъдещето. Училищата не могат да се справят сами. А това е толкова важно: практикуването на изкуства може да намали агресията, както и да отскубне децата от екраните, които са като отрова за детския мозък. Въображението трябва да бъде стимулирано. Децата обичат да рисуват, да танцуват, да свирят на инструменти – това ги успокоява и им помага да се концентрират”, допълва тя в публикация за швейцарския седмичник Schweiz am Wochende.
Международни медии като Forbes, френските Le point и Madame Figaro също излязоха с обширни статии и интервюта за социалните и образователни каузи на Соня Йончева, световната й кариера и предстоящи грандиозни проекти в България като „Гала в София” с Пласидо Доминго, Хосе Карерас и Виторио Григоло през лятото и домакинството на най-престижния конкурс за млади оперни певци в света - „Опералия” през есента, коментират от SY11 Events.
КУЛТУРАТА Е БЪДЕЩЕТО
24 май е един ден в годината, но каузата „Културата е бъдещето” е всекидневна и перманентна, е кредото на световноизвестното българско сопрано, продуцент и издател. Соня Йончева очертава няколко стълба за развитие на културата у нас.
Първо, според нея е изграждане и въвеждане на цялостна програма по изкуствата в българската образователна система – целта е да се използват артистични и креативни способи за справяне с агресията, подобряване на психичното здраве на подрастващите, развитие на важни житейски умения; изкуството да бъде инструмент за превенция на все по-нарастващите негативни тенденции и разгръщане на потенциала на всяко дете.
Второ е създаване на модерна инфраструктура за културата в България – нужно е обновление на театрални салони и читалища, изграждане на нови концертни зали и осигуряване на достъп до разнообразни изкуства за хората от различни поколения и населени места, така че културата да създава добавена стойност – както за икономиката, така и за смисления и одухотворен начин на живот на българите.
Третият стълб, който Соня Йончева предлага, е изработване на политики и стратегии на централно и местно ниво, така че културата да се превърне в реален приоритет за държавата. Тя засяга всеки аспект от живота на хората и не бива да е поставяна по-назад от другите сектори на управление. За целта обаче са нужни концепция, бюджет, план за действие и индикатори за оценка на успеха.
Четвърто е внедряване на благоприятни за частните инвеститори условия за подкрепа на културата – частни фондове, независими продуценти, модерен закон за меценатството, административна реформа на държавните фондове, центрове и други оператори на финансови средства и ресурси, свързани със създаването на културен продукт в България.
ДЕБЮТЪТ
В навечерието на 24 май се състоя и дългоочакваният дебют на Соня Йончева в операта „Дама Пика” от Чайковски. След премиера отпреди два месеца във Виена, посветена на друга героиня на прословутия руския композитор – Йоланта, сега дойде ред на Лиза и то в Метрополитън опера. Това е третата героиня от Чайковски в репертоара на българското сопрано (след Татяна от „Евгений Онегин” и Йоланта), както и общо 11-а нейна роля на престижната сцена в Ню Йорк (предшестват я Джилда в „Риголето”, Мими в „Бохеми”, Йоланта в едноименната опера, Виолета в „Травиата”, Дездемона в „Отело”, Тоска в едноименната опера, Луиза Милер в едноименната опера, Елизабета в „Дон Карлос”, Федора в едноиманната опера и Норма в едноименната опера). В следващия сезон й предстоят още две роли там (на Мадалена в „Андре Шение” и Чо-Чо-Сан в „Мадам Бътерфлай”).
„Тези 13 героини превръщат Соня Йончева в българския оперен изпълнител с най-много роли в историята на МЕТ и един от най-версатилните оперни артисти изобщо, с над 30 централни роли на най-реномираните международни сцени“, коментират от SY11 Events. .
/ДД
/ХК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина