site.btaМодната къща "Баленсиага" избра Пиерпаоло Пичоли за нов творчески директор


Парижката модна къща "Баленсиага" назначи за творчески директор Пиерпаоло Пичоли след напускането на дизайнера Демна Гвасалия, предаде ДПА.
Компанията "Керинг", чиято собственост е "Баленсиага", обяви новината във вторник.
Бившият творчески директор на "Валентино" ще започне работа на 10 юли, а първата му колекция ще бъде представена на Седмицата на модата в Париж през октомври.
Пичоли работи във "Валентино" повече от две десетилетия и оформи марката с поетичен, романтичен стил, често цветен и всеобхватен, припомня ДПА.
Пиерпаоло Пичоли стана известен с това, че качи на модния подиум модели с различен тип тяло, цвят на кожата и идентичност - нещо, което все още е рядкост в луксозната мода, отбелязва информационната агенция.
"Баленсиага" претърпява стилистична трансформация. Предшественикът на Пичоли - Демна, който е от Грузия, се премести в "Гучи" през март. Както "Баленсиага", така и "Валентино" са част от френската луксозна група "Керинг", която притежава и марки като "Гучи" и "Ив Сен Лоран".
От 2015 г. Демна се фокусира върху провокативен дизайн на чанти с форма на чаша за кафе, маратонки и аксесоари в стила на чантата от "Икеа" за 80 цента.
Но не всички отзиви бяха положителни. През 2023 г. модната къща публично се извини след кампания, в която бяха представени плюшени мечета в робски костюми, припомня ДПА.
Назначението на Пичоли се разглежда като стратегически сигнал в бранша. "Това е нов момент за модата", казва той пред списание "Вог". "Смятам, че можем да създадем нов образ на модата, свързан с увереност, човечност и интелигентност".
Промяната е отговорът на "Керинг" на неотдавнашните слаби резултати на нейните луксозни марки. През първото тримесечие на 2025 г. консолидираните продажби спаднаха с почти 15%, като сред марките, отчитащи спад, е и "Баленсиага".
/АВП/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина