site.btaИзложба представя студенти от три художествени академии
![Изложба представя студенти от три художествени академии](/upload/6031836/2.jpg?l=1000)
![Изложба представя студенти от три художествени академии](/upload/6031836/2.jpg?l=1000&original=fae0d466843187e26750d09ce3376f6a32bf0b1e)
Изложбата Interchangeable Image („Взаимозаменяемо изображение“) представя графики на 35 студенти от три художествени академии – Националната художествена академия в София (НХА), Академията за изящни изкуства „Брера“ (Accademia di Brera) в Милано и Академията за изящни изкуства във Верона. Откриването е на 24 април в галерия „Академия“, съобщават от НХА.
По думите им това е образователен проект на специалност „Графика“ в „Брера“ с куратори професорите Алберто Балети, Данило Фереро и Киара Джорджети. Кураторският подбор от страна на НХА е на доц. д-р Васил Колев, а от страна на академията във Верона – от проф. Джузепе Виголо.
„Основната цел на Interchangeable Image е задълбочаване на познанията за езика на съвременното графично изкуство, за да се развие изследването върху творчеството и ролята на художника в днешното общество. Събрани са професионалисти с разнообразен опит в полето на изящната графика. В някои моменти лекциите се превърнаха във взаимодействие със студентите, които успяха да натрупат разнообразни и стимулиращи впечатления, свързани с развитието на графичното изкуство – не само като набор от технически познания, но и като средство за създаване на съдържание. След края на семинара, селекция на работи на участващите в проекта студенти от трите академии бе представена в изложбеното пространство на бившата църква „Сан Карпофоро“ в Брера, Милано, в центъра за култура La Medusa – в Есте, Италия. Излагането на работите в галерия е третата спирка на проекта, като предстои да бъдат експонирани и в Академията за изящни изкуства във Верона“, разказва проф. Алберто Балети.
„Моето намерение тук не е да „преактуализирам“ момента, в който художниците се докосват до цифровото през 90-те години на миналия век. Много дигитални произведения от онова време съдържат критичен или корозивен възглед за самата визуална медия и нейните възможни социални последствия като противоотрова. Много от прозренията на художниците от 90-те години са все още валидни и не могат да се превърнат в обикновени прото-цифрови документи“, допълва той.
/ДД
/ТС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text