site.btaПринц Хари и Елтън Джон могат да заведат дело срещу издателя на в. "Дейли мейл"

Принц Хари и Елтън Джон могат да заведат дело срещу издателя на в. "Дейли мейл"
Принц Хари и Елтън Джон могат да заведат дело срещу издателя на в. "Дейли мейл"
Снимка: АP/ Kirsty Wigglesworth

Принц Хари, певецът Елтън Джон и още пет други известни британски личности могат да заведат дело срещу издателя на вестник "Дейли мейл" по обвинения в широкоразпространени незаконни практики, предаде Ройтерс, като цитира решение на Висшия съд в Лондон.

Издателят "Асошиейтед нюзпейпърс" поиска на съдебно заседание през март да бъде отхвърлен искът, като заяви, че твърденията, предявени през октомври 2022 г., са извън шестгодишния давностен срок.

Хари, по-малкият син на британския крал Чарлз Трети, Елтън Джон и още петима ищци обвиняват компанията, която издава в. "Дейли мейл" и "Мейл он сънди", в телефонни измами и други сериозни нарушения на неприкосновеността на личния живот, датиращи отпреди 30 години. От "Асошиейтед нюзпейпърс" винаги са отричали участие в незаконни практики.

"Смятам, че всеки ищец има реална възможност да покаже прикриване от "Асошиейтед", което не е - и не би могло да бъде забелязано при полагане на разумна грижа - открито от съответния ищец преди октомври 2016 г.", казва съдията Матю Никлин в решението си.

Магистратът обаче постанови, че седмината ищци не могат да се позовават на счетоводни документи на "Асошиейтед нюзпейпърс" към частни детективи без предварително разрешение от министри в британското правителство. Тези разписки бяха разкрити пред публично разследване на стандартите на пресата, което започна през 2011 г.

Следващото изслушване ще се проведе на 21 ноември.

По време на предварителните изслушвания, на някои от които Хари и Джон присъстваха, адвокатът на ищците Дейвид Шърборн каза, че клиентите му са били "подведени" от недвусмислените откази, направени по време на публичното разследване през 2011 г. от високопоставени ръководители в "Асошиейтед нюзпейпърс".

Принцът и останалите ищци подробно описват поредица от предполагаеми незаконни действия от журналисти от изданията или от 19 частни детективи, работещи за тях от 1993 г. до 2011 г. Те са подслушвали телефоните и домовете им, както и с измама са получили медицински документи.

Адвокат на издателската компания заяви, че отхвърлят твърденията "в тяхната цялост".

За първи път за пробива на мобилните телефони се разбра през 2006 г., когато кореспондент, отговарящ за кралската фамилия, и частен детектив, работещ за неделен таблоид, собственост на "Нюз груп нюзпейпърс" на Рупърт Мърдок, бяха арестувани. По-късно те бяха осъдени за достъп до гласови съобщения на мобилните телефони на служители в кралския двор, припомня Ройтерс.

Последвалите разкрития пет години по-късно принудиха Мърдок да закрие вестника, неговият редактор и други лица отидоха в затвора, започна публично разследване на стандартите в пресата и милиони британски лири бяха платени за обезщетения от "Нюз груп нюзпейпърс" и от "Мирър груп нюзпейпърс", срещу които Хари в момента също води съдебно дело.

Друг съдия през месец юли реши, че принцът може да продължи с делото срещу компанията на Мърдок заради незаконен достъп до личния му живот. Съдията по това дело обаче каза, че твърденията за телефонно изнудване са внесени прекалено късно.

Този съдебен процес вероятно ще се проведе в началото на 2025 г.

През юни Хари стана първият висш представител на британския кралски двор, който даде показания в съда по делото срещу "Мирър груп". Присъдата също може да бъде произнесена скоро, припомня Ройтерс.

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:22 на 29.02.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация