site.btaПървите учебници с добавена реалност по математика и география за пети и шести клас ще се използват през тази учебна година

Първите учебници с добавена реалност по математика и география за пети и шести клас ще се използват през тази учебна година
Първите учебници с добавена реалност по математика и география за пети и шести клас ще се използват през тази учебна година
Първите учебници с добавена реалност по математика и география за пети и шести клас ще се използват през тази учебна година. Изображение: издателство "Клет"

В предстоящата 2023/2024 учебна година първите по рода си български учебници с добавена реалност, одобрени от Министерството на образованието и науката (МОН), са по математика и география за пети и шести клас. Учебниците са на "Анубис" и "Булвест 2000", а функционалността с добавена реалност се нарича "KlettAR" и е разработена за издателството "Клет България", съобщиха от него.
 
Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име "Pop!Ed", създадена от тримата млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението "KlettAR", се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание. 

"Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно", казва Владимир Колев, управител на издателството "Клет България".

Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия ни свят, като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската ни заобикаляща среда, като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.

"Вярваме, че технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение. Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници", казва Огнян Траянов, съосновател на компанията "Pop!Ed".

Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители, като все още едва 10 процента от населението на света използва такъв тип технология. В сайта на издателството "Клет България" може да се открие пълна информация за използването на KlettAR, както и демонстрационно видео за работа с него.

Издателството "Клет България" е част от голямата европейска издателска група Klett. Учебниците и учебните помагала с марките "Анубис", "Булвест 2000", "Изкуства" и Klett, осигурявани от издателството, са символ на качество за няколко поколения български учители.

Издателството доставя на българския пазар също учебни системи и помагала за чуждоезиково обучение на KLETT, на университетските издателства - Cambridge University Press и Oxford University Press, на големите европейски издателства - Delta, Difusión, Éditions Maison des Langues и Casa delle Lingue, както и речници и самоучители с марката PONS и Langenscheidt. 

"Клет България" е член на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, на Британско-българската бизнес асоциация, на Германо-българската индустриално-търговска камара и на Асоциацията "Българска книга".

 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:43 на 17.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация