site.btaДо петък ще "отворим" учебните програми за обсъждане, съобщи министър Галин Цоков

До петък ще "отворим" учебните програми за обсъждане, съобщи министър Галин Цоков
До петък ще "отворим" учебните програми за обсъждане, съобщи министър Галин Цоков
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Снимки: Христо Касабов/БТА

До петък ще бъдат "отворени" учебните програми за обсъждане, като приоритет в работата на този екип на Министерството на образованието и науката (МОН) е приемствеността. И в тази насока ще "отворим" учебните програми за промяна, като тези промени са дискутирани от два екипа от експерти. Единият от тях е направил това през 2021 г., а другият екип - през 2022 г., каза на брифинг днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Той отбеляза, че това са експерти в областта на съответните учебни дисциплини и в тяхното преподаване. Тези експерти са водещи в България и тези промени са били свързани с предварително социологическо проучване на мнения на родители, ученици, учители. Ще използваме това и ще "отворим" програмите за обсъждане, като обаче ще търсим възможност тези промени най-вече да са насочени към намаляване на фактологическата сложност, за да се освободи повече време за работа на учителите с учениците и да не бъдат свързани с преструктуриране на учебно съдържание. За да може от есента, или от другата есен, да може да се работи със същите учебници, които в момента ги има по съответните дисциплини.

По-голямата ни амбиция и нещо, по което работим в момента, е свързано с това как да се преструктурират учебните програми от гледна точка на по-голяма рамковост, в рамките на етап на обучение, а не на конкретен клас, каза министър Цоков. Той отбеляза, че такива обсъждания е имало още при приемането на Закона за предучилищното и училищното образование. Ще видим какви са моделите, които в момента се прилагат в образователните системи в други страни, но без да бъдат те директно пренесени, а да са свързани с традицията при изучаването на определени учебни дисциплини в нашето образование. Целта е тези учебни програми да постигнат една по-голяма интердисциплинарност и възможност за интегрално обучение, което се случва и сега в много наши училища, обясни образователният министър.

Той съобщи, че в Националния план за възстановяване и устойчивост е заложено изграждането на нови осем училища в големите градове в страната, за да се реши поне частично проблемът с двусменния режим на обучение и да се премине на обучение в една смяна. "Планирали сме и три програми - в периода 2024-2026 г., за строителство на училища и на детски градини в размер на минимум 210 млн. лв. Надяваме се, че сега, при второто четене на бюджета, те ще бъдат предвидени от Министерството на финансите като разходи за следващата бюджетна година", каза министър Галин Цоков.

 

 

 

 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:34 на 16.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация