site.btaПрез тази седмица ще "отворим" някои подзаконови актове, наредби, свързани със стандарти в училищното образование, каза министър Галин Цоков

През тази седмица ще "отворим" някои подзаконови актове, наредби, свързани със стандарти в училищното образование, каза министър Галин Цоков
През тази седмица ще "отворим" някои подзаконови актове, наредби, свързани със стандарти в училищното образование, каза министър Галин Цоков
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Снимки: Христо Касабов/БТА

Първият приоритет на Министерството на образованието и науката (МОН) е свързан с намаляване на административната тежест и с възможности за осигуряване на повече време за работа на учителите с децата и учениците. За тази цел през тази седмица ще "отворим" някои подзаконови нормативни актове, някои от наредбите, свързани със стандарти в училищното образование. Това са наредбата за оценяване, наредбата за общообразователния минимум и подготовка, наредбата, свързана с дейностите в системата на училищното образование, съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на брифинг за първите предложения за промени в организацията на учебния процес. Той обяви и графикът за изпитите и ваканциите за новата учебна година.

До края на седмицата ще има комисии, които ще са за обсъждане на промени в наредбата за статута, професионалното развитие и квалификацията на учителите, на училищните директори и на другите педагогически специалисти. Това е наредба 15, ще има и комисия, която ще структурира и предложи наредба за управление на качеството на образователните институции - един стандарт, който липсва от години в нашето училищно образование, обясни министър Цоков. Той добави, че този стандарт е ключов по отношение на всички останали дейности - от структуриране на учебните програми, до оценяването и функционирането на образователната система. 

В наредбата за оценяване ще предложим за обсъждане и за промяна възможността за намаляване на минималните изисквания по отношение на текущото оценяване - то е за броя на текущите оценки на учениците през съответния срок, каза министър Цоков. "Предвидили сме намаляване на минималния брой текущо оценяване по отношение на учебните предмети, които имат над четири часа седмичен хорариум - от четири на три текущи оценки", добави той. 

Предвиждаме промени, свързани с изследователската и проектната дейност на учениците, като те се случиха при обучението от разстояние при КОВИД-19. Целта е да се постигне възможност за съвместно преподаване от учители по различни учебни дисциплини, което ще се регламентира в съответната наредба, но и да има възможност за съвместно оценяване, което също да се регламентира, обясни образователният министър. Той отбеляза, че това ще даде по-голяма сигурност на учителите в иновативните училища при тяхната съвместна работа за планиране и организиране на проекти дейности, както и за оценяване на учениците. 

"Нашият екип има приоритет да търси възможност за качествено образование за всяко дете и да се освободи повече време за работа на учителите с учениците в рамките на класната стая, включително чрез изследователски и проектни дейности. Това намаляване на минималния брой изпитвания в хода на учебния срок е важна възможност това да се случи", заяви министър Галин Цеков. 

 

 

 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:41 на 16.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация