site.btaМинистър Галин Цоков ще представи екипа и приоритетите в работата на Министерството на образованието и науката

Министър Галин Цоков ще представи екипа и приоритетите в работата на Министерството на образованието и науката
Министър Галин Цоков ще представи екипа и приоритетите в работата на Министерството на образованието и науката
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. Снимка: Христо Касабов/БТА, архив

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков ще представи екипа си и приоритетите в работата на ръководената от него институция, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН). 

Представянето на приоритетите и на екипа ще се състои на 28 юни, (сряда), от 12:00 ч. в Министерството на образованието и науката - в залата на седмия етаж.

Предвиждаме да се изгради цялостна концепция за дигитализацията на училищното образование, с акцент за използване на платформата "Дигитална раница", която бе изградена в предходните години, но в посока на учебното съдържание. То ще е изготвено от и за учители, ще е за учениците и ще е насочено към възможности за персонализиране на работата на учителите и на учениците, което е важен елемент от съвременното постКОВИД образование. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, който представи на 21 юни приоритетите в работата на новия ръководен екип и предстоящите задачи пред Министерството на образованието и науката (МОН) на заседанието на образователната парламентарна комисия. 

Много важен проблем и приоритет за нас е ранното детско развитие с всичките негови измерения и най-вече на изготвянето на стандарт за ранно детско развитие, както и на всички дейности, свързани с него. Това ще включва и връзка между различните институции, които в момента полагат грижи за ранното детско развитие, обясни образователният министър. 

"Важен приоритет е свързан със същността на образователния процес и това е учебното съдържание, като ще се опитаме да започнем разговор и промяна в поне две основни посоки. Първата е за намаляване на фактологическото съдържание в учебните програми, което е по-краткосрочен процес. Другият, по-дългосрочен процес, но който може би трябва да започне още сега, е за дискусия за това учебните програми да бъдат структурирани по-рамково, по-интегрално и да бъдат компетентностно ориентирани. Това е една от възможностите, които дава и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие в доклада си за уменията в България, който наскоро беше представен у нас", каза още министър Галин Цоков. 

Той обясни, че промяната в учебното съдържание изисква и промяна в оценяването, като промяната в оценяването трябва да е насочена към възможност за оценка не толкова на знания, а по-скоро на изграждане на умения и на компетентности у учениците. Необходимо е използване на различни инструменти за формиращо оценяване, както и започване на диалог за това как може да се промени формата и форматът на националното външно оценяване и на държавните зрелостни изпити, за да бъдат те по-ориентирани към умения и компетентности, а не само към възпроизвеждане на знания, каза министърът.

Особено важно също за системата на училищното образование е изработването на един добър, модерен стандарт за качество на образованието, защото без него трудно можем да правим измервания и оценки, свързани с развитието и успехите на учениците, каза министър Цоков. Той представи тогава и своите приоритети във висшето образование и науката

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:25 на 19.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация