site.btaПриобщаващото образование е основна политика на Министерството на образованието години наред, заяви заместник-министър Мария Гайдарова


Подкрепата за нашите деца, приобщаващото образование, е основна политика на Министерството на образованието и науката (МОН) години наред. Това е политика, която включва различни дейности и инициативи, но винаги с един фокус - да дадем най-доброто, като възможност за развитие на всяко едно дете, което има нужда както от обща, така и от допълнителна подкрепа, заяви заместник-министърът на образованието и науката д-р Мария Гайдарова на европейската конференция "Ресурсните учители и специалните образователни потребности в приобщаващото образование".
Форумът се организира от Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град и от Националната асоциация на ресурсните учители.
Българските деца трябва да се чувстват приобщени, подкрепени, спокойни, уверени и да напредват, когато имат нужда от специална подкрепа - от ресурсен учител, логопед, психолог или от друг вид подкрепа, да я има във всяко училище и детска градина, каза заместник-министър Гайдарова. Тя добави, че трябва да има също сърцати хора, учители, ресурсни учители, които, заедно с Регионалните ни центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, да могат да помогнат и на родителите, и на децата и учениците, за да направят те важните крачки в своето развитие, да се развиват спрямо своите възможности и да се реализират успешно. Индивидуалният подход и подкрепата на тези деца, дадена навреме, увеличава възможността за тяхната професионална реализация и за приобщаването им в обществото, за да бъдат пълноценни и спокойни в своето развитие, подчерта Мария Гайдарова.
Много от тези дейности са свързани и с допълнително финансиране, каза заместник-министър Гайдарова и отбеляза, че може да се направи "една историческа книга за 15-годишната история на Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование", като се обобщи в снимки и в статии, съвместно с университетите, всичко, което е направено за приобщаващото образование.
През последната година по национална програма даваме възможност да се модернизират, с близо половин милион лева инвестиции в регионалните центрове, материалната база и условията, при които се провежда приобщаващото образование. Важна е и квалификацията и възможността да имаме подготвени ресурсни учители, които да работят и да бъдат подкрепени с най-новите методики за обследване на деца със специални образователни потребности, и с възможности за прилагане на индивидуален план на развитие на децата и учениците, каза заместник-министър Гайдарова. Тя благодари в тази насока на университетите в България, на Софийския университет "Св. Климент Охридски", на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" и на Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий", както и на социалните партньори в образованието.
Заместник-министър Гайдарова отбеляза, че "ресурсният учител трябва да има огромно сърце и любов към децата", както и да има професионални качества и умения, които получава не само като академично образование от университетите, но и от своята продължаваща квалификация. "МОН следи развитието на този процес и в момента мога да кажа, че близо над 4800 деца и ученици получават такава подкрепа, като има и близо 1000 ресурсни учители, които са назначени в детските градини и училищата, и тяхната подкрепа и помощ е достъпна ежедневно за всяко българско дете", заяви заместник-министърът на образованието и науката.
/РБ/
В допълнение
news.modal.header
news.modal.text