site.btaКастинг режисьорите отдавна са невъзпетите герои зад филми като "Злосторница"
Зад Магьосника от Оз в двете части на филма "Злосторница" стоят хора, които всъщност дърпат конците - кастинг режисьорите. Те са подготвили почвата за хитовите продукции много преди камерите да започнат да снимат и са помогнали в избора кой да отиде в Оз, предаде Асошиейтед прес.
"Нашата работа е да познаваме актьорите, които вече са на пазара, или да знаем как да намерим актьорите, които не познаваме", казва Бърнард Телси, един от най-влиятелните хора в света на кастинга. Той, заедно с Тифани Литъл Кенфийлд, е подбрал актьорите за филмите "Злосторница" и "Злосторница: Част втора".
Тези важни действащи лица "в сянка" ще получат признание на "Оскар"-ите следващата година, след като към наградите на американската киноакадемия беше добавена нова категория за постижения в кастинга, което според кастинг режисьорите е дългоочаквана стъпка.
Наградите "Оскар" ще бъдат раздадени за 98-ми път на 15 март 2026 г.
"На хората им е много трудно да разберат с какво се занимаваме, защото е доста лично. Това признание ще направи професията ни още по-силна и хората ще станат още по-осведомени за това, което правим", казва Телси.
Някои награди, като "Еми" и "Изборът на критиците", вече имат категории за кастинг. Браншът има и собствено отличие, "Артиос" (Artios), което е връчено за първи път през 1985 г. Професионалистите в областта на кастинга обаче не получават признание на отличията "Златен глобус" и "Тони".
"Когато кастингът е страхотен, понякога усещането е, че е невидим", казва на свой ред Дестини Лили, президент на дружеството Casting Society с 1200 членове, която също работи с Телси.
"Мисля, че отне време това изкуство да получи признание, защото голяма част от работата, която кастинг режисьорите вършат, се случва преди останалата част от продуцентския екип да се включи", допълва тя.
Бърнард Телси, заедно с екипа си в The Telsey Office, прави кастинги за всички медии - от филми като "Мери Попинз се завръща" и "Целувката на жената паяк" до телевизионни сериали като "Позлатената епоха" и "Убийства в сградата".
"Злосторница" и "Злосторница: Част втора" са едно от най-големите предизвикателства за Телси и екипа му.
Въпреки че може да е изглеждало неизбежно Синтия Ериво да е изборът за Елфаба, а Ариана Гранде - за Глинда, както всички решения в кастинга съществува хазартен елемент.
"Едва когато те влязоха в стаята, си казах: О, това е магия! Трябва да е така. Няма никой друг, който да играе ролята, освен тях двете. Не знаеш със сигурност, докато не го видиш", разказва Телси.
За да следи колкото се може повече актьори, той ходи на театър четири или пет вечери в седмицата и прекарва уикендите в гледане на телевизия и филми. Два пъти седмично Телси и екипът му се срещат, за да обменят съвети за това кого да гледат и да правят препоръки.
"Всеки ден имаш чувството, че изоставаш и има още стотици актьори, които не познаваш, и се питаш как ще ги срещнеш и как ще ги видиш? Така че това е постоянна надпревара", допълва той.
Кастинг режисьорите първо разговарят с режисьорите, сценаристите и продуцентите, за да разберат каква е визията им за проекта, а след това намират подходящите актьори за прослушване. Бърнард Телси сравнява работата си с това как един дизайнер на костюми трябва да познава всички възможни материи и цветове.
През годините Телси е видял как стените между киното, телевизията и театъра падат, тъй като актьорите свободно сменят медиите. Той не споделя убеждението, че сценичните умения са коренно различни от екранните.
"Това, че са различни, е мит. Технически са различни, но всъщност са еднакви. Доброто актьорско майсторство е добро актьорско майсторство. Глен Клоуз може да участва в мюзикъл, пиеса, телевизионно шоу и филм и да бъде номинирана във всяка категория", казва Бърнард Телси.
Той е свидетел и на това как технологиите променят работата, особено с преминаването на кастингите онлайн, експлозията на стрийминг телевизията и глобализацията на киноиндустрията.
/ХК/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина
