site.btaСтоличното 140-о Средно училище „Иван Богоров“ показа на форум как се учи чрез изкуство

Столичното 140-о Средно училище „Иван Богоров“ показа на форум как се учи чрез изкуство
Столичното 140-о Средно училище „Иван Богоров“ показа на форум как се учи чрез изкуство
Столичното 140-о Средно училище „Иван Богоров“ показа на форум как се учи чрез изкуство. Снимка: МОН

Лаборатория „Учене чрез изкуства“ и научни доклади за модернизиране на професионалното образование в областта на танцовото изкуство бяха представени по време на трети форум, организиран от 140-о Средно училище (СУ) „Иван Богоров“ в рамките на Националната програма „Иновации в действие“. Това съобщават от Министерството на образованието и науката в сайта си.

Ученето чрез изкуства е път към съвременно, човешко и вдъхновяващо образование, каза директорът на училището Мая Зафирова. За екипа на 140-о СУ „Иван Богоров“ изкуствата заемат ключово място в образователния процес, защото подпомагат интегрирането на интелектуални, практични и емоционални умения.

Организаторите бяха приветствани от народния представител Йорданка Фандъкова, която като член на Комисията по образованието и науката в Народното събрание, подчерта, че ученето чрез изкуства е възможно и води до трансформация в образователната система. Поздравления отправиха и експерти от МОН, които бяха гости на форума.

В рамките на събитието бяха представени научни доклади, в които акцентите бяха поставени върху активното участие на учениците в учебния процес и интегрирането на практическа насоченост в образованието.

Сред авторите на научни доклади бяха Мариана Георгиева - заместник-директор на Основното училище „Елин Пелин“ в Бургас, Марио Гергинов - заместник-директор и хореограф в 140-о СУ „Иван Богоров“, доц. д-р Ивайло Иванов и главен асистент д-р Дилян Галев - от ВСУ „Черноризец Храбър“ и СУХНИ „Константин Преславски“, преподаватели от ЮЗУ „Неофит Рилски“ и други.

/АУ/

Списание ЛИК

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 06:25 на 12.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация