site.btaПътуването със самолет от германските летища става значително по-скъпо, пише в анализ на аерокосмическия център на страната


Пътуването със самолет от германските летища става значително по-скъпо заради продължаващия недостиг на полети и високите федерални данъци и такси, според анализ на цените, направен от Германския аерокосмически център за изследвания и технологии (DLR), предаде ДПА.
Цените се покачват дори сред нискотарифните авиокомпании, пише още в анализа.
Еднопосочните билети без багаж струват средно между около 67 евро (78 долара) и около 130 евро, съобщи Германският аерокосмически център след анализ на цените на четиримата най-важни доставчици на нискотарифни полети от Германия, като преди година диапазонът беше между 66 и 110 евро.
Ирландският нискотарифен авиопревозвач "Райънеър" (Ryanair) вече не е най-евтиният доставчик на полети, като средната цена на билет на авиокомпанията се е повишила от 66 на около 80 евро в рамките на една година.
Междувременно авиопревозвачът "Юроуингс" (Eurowings), дъщерно дружество на "Луфтханза" (Lufthansa), остава най-скъпият доставчик, като таксува средно 130 евро за еднопосочен полет спрямо 110 евро миналата година.
Британската нискотарифна авиокомпания "изиДжет" (easyJet) остава в средата на класацията, като цените леко се покачват от 84 на 86 евро, докато "Уиз Еър" (Wizz Air), която има силно присъствие в Източна Европа, е най-евтината авиокомпания, с намаление на цените от 94 на 67 евро.
Германският аерокосмически център за изследвания и технологии анализира множество европейски маршрути към 11 март, като проучи четири периода за предварителна резервация – от един ден до три месеца.
Билетите тип "в последния момент" (last minute) като цяло бяха най-скъпи, вариращи от 119 евро за "Уиз Еър" до 169 евро при "Юроуингс", докато резервацията три месеца предварително понижи средните цени до между 46 евро за полет на "Райънеър" и 90 евро за "Юроуингс".
Най-високата регистрирана еднопосочна цена бе 499,99 евро за полет на "Юроуингс" от Дюселдорф до Стокхолм, резервиран една седмица предварително, отчита Германският аерокосмически център.
Повече от пет години след началото на пандемията от КОВИД-19 вътрешните полети в Германия остават под нивата си отпреди кризата, пише в анализа.
Общият брой на местата по полети до и от Германия, планирани за периода януари–октомври 2025 г., е 93% от предпандемичното ниво, докато други европейски държави са надминали този капацитет с около 10%, отчита браншовата организация на авиационния сектор "Бе Де Ел" (BDL).
Изоставането се дължи до голяма степен на факта, че нискотарифните превозвачи избягват по-скъпите летища в Германия. Нискобюджетните авиокомпании работят само на 85% от капацитета в страната спрямо 133% в други части на Европа.
"Бе Де Ел" призовава за премахване на данъка върху въздушния трафик и за федерална подкрепа за разходите за сигурност на летищата.
"Райънеър" разшири дейността си в Европа, но намали операциите си на германски летища, включително в Хамбург и Берлин.
По-високите печалби на други дестинации възпрепятстват разширяването на дейността в Германия, заяви главният изпълнителен директор на "Райънеър" Еди Уилсън и предложи да удвои флота, опериращ на германските летища, до 60 самолета, ако правителството намали разходите, включително данъците и таксите.
/СЛС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина