site.btaПътниците трябва да получават пълна, вярна и точна информация, заяви Александър Колячев от КЗП
Пътниците трябва да получават пълна, вярна и точна информация, която да не ги въвежда в заблуждение, за да могат да направят информиран избор преди закупуване на услугата. Това заяви Александър Колячев, временно изпълняващ длъжността председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), при откриването на национална кръгла маса, посветена на правата на авиопасажерите, актуалните предизвикателства пред сектора и очакваните промени в европейското законодателство. Събитието в „Гранд хотел София“ е организирано от Европейския потребителски център - България (ЕПЦ).
Колячев подчерта, че защитата на правата на пътуващите по въздух е ключов приоритет за комисията. „Сигурността на пътуващите, осигуряването на техните права и не на последно място тяхната безопасност са водещи в нашата работа“, отбеляза той.
Колячев посочи, че в условията на динамични пътувания е особено важно потребителите да знаят какви са правата им при закъснели или отменени полети, изгубен багаж или отказан достъп до борда.
Председателят на КЗП подчерта и ролята на ЕПЦ - България, който целогодишно провежда информационни кампании и посредничи за извънсъдебното решаване на спорове между потребители и авиокомпании в Европейския съюз, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.
Колячев напомни, че според Закона за туризма туроператорът носи отговорност за всички услуги в пакетното пътуване, независимо дали са предоставени от него или от други доставчици, включително авиокомпании. Той добави, че посредниците, които продават самолетни билети, трябва да бъдат регистрирани като турагенти.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина