site.btaСпоред проучване 36 процента от българите планират да прекарат предстоящата си почивка в чужбина


Повече от една трета от българите (36 процента) планират да прекарат предстоящата си почивка в чужбина, като най-предпочитани дестинации са Гърция, Италия и Турция. Това показва проучване на "Виза" (Visa) за намеренията за пътувания и нагласи за разплащания в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) през 2025 г., съобщават от компанията.
Изследването обхваща седем страни, сред които България, и разкрива както общи, така и специфични нагласи на хората в региона по отношение на пътуванията, обясняват от компанията.
Проучването показва, че повечето анкетирани българи ще организират пътуването си самостоятелно, докато един от трима потребители ще избере пакетна почивка. И в двата случая най-често се използват онлайн канали за резервация и дигитални методи на плащане. Самостоятелното планиране и резервиране е особено популярно сред жителите на Унгария и България, се отбелязва в допитването. Средно се планира близо 8 дни почивка в чужбина.
Според данните българските туристи планират бюджет от средно 760 евро на човек за пътуване в чужбина, като най-много средства са предвидени за храна, развлечения и екскурзии. Въпреки че две пети от тях посочват, че коригират разходите си според компанията, с която пътуват - дори това да означава надвишаване на планирания бюджет - почти половината от тях планират прецизно бюджета си още преди заминаване, отчита изследването. Посочва се още, че тази дисциплина се запазва и в чужбина - почти всеки втори български турист следи разходите си чрез дигитално банкиране. От тези, които планират разходите си предварително, 85 процента намират баланса между удоволствието от почивката и финансовата отговорност и казват, че действителният им бюджет съответства на предварително планирания.
Данните показват още, че българските потребители очакват банките да предложат услуги, които подобряват тяхното пътуване, и са готови да плащат за тях. В момента най-често използваните услуги са валутен обмен (37 процента), сметка в чуждестранна валута (25 процента) и туристически застраховки, свързани с дебитна/кредитна карта (25 процента). Същевременно анкетираните посочват, че биха искали банките да предлагат и други услуги като отстъпки при резервация на полети и хотели, както и програми за лоялност, свързани с пътуване.
"Изживяваме вълнуващ период на трансформация, предизвикан от бързото развитие на технологиите и променящите се потребителски нагласи. Проучването ни показва, че българите проявяват интерес към допълнителни банкови услуги, свързани с пътувания, и са готови да плащат средно 1,4 евро на месец, като 9 процента биха дали над 4 евро. Това показва колко важно е непрекъснато да се следят нуждите на потребителите, за да бъдат удовлетворени и да се улеснят както ежедневието, така и ваканциите им", коментира Красимира Райчева, изпълнителен директор на "Виза" България.
Проучването търси отговор и кои са най-досадните проблеми, свързани с ваканциите според потребителите от Централна и Източна Европа. На първите места са неочаквани затруднения - закъснения или анулирани полети, изгубен багаж, пренаселени туристически обекти, както и опасения от измами, джебчийство и обща загриженост за безопасността. Макар и не сред трите водещи проблема, един на всеки осем български туристи признава, че е бил неприятно изненадан от липса на определени методи за разплащания в чужбина - когато не са налични или не функционират както в България.
/ВЙ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина