site.btaБавният преход към електрически или плъг-ин камиони излага европейските производители на риск от големи глоби


Европейските производители на камиони са изправени пред възможни глоби в размер на няколко милиарда евро поради бавното внядряване на превозни средства с нулеви емисии, предупреди Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), цитирана от ДПА.
Повече от 90 на сто от новите камиони, регистрирани в Европа, все още се задвижат с дизелови двигатели, докато само 3,5 на сто от регистрираните през първото тримесечие на 2025 г. са електрически или плъг-ин (plug-in) хибридни превозни средства, сочат данните на асоциацията.
При автобусите се отчита по-голям напредък към нулеви емисии, като близо 65 на сто от новите регистрации са задвижвани с дизелови двигатели на фона на относително високия дял висок дял на автобуси в градовете, които щадят климата.
Кристиан Левин, главен изпълнителен директор на шведския производител на тежкотоварни автомобили и автобуси "Скания" (Scania) и председател на Борда на директорите на търговските превозни средства в Европейската асоциация на автомобилостроителите, призова държавните ръководители да направят повече, за да стимулират търсенето на електрически търговски транспорт. Левин даде пример с увеличаването на цената на транспорта, осъществяван от камиони и автобуси с дизелови двигатели, както и увеличаване на инвестициите в инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства.
Той отбеляза, че почти всеки основен транспортен маршрут в Европа преминава през Германия, което прави подкрепата от федералното правителство особено важна.
Съгласно действащото законодателство на ЕС, средните емисии въглероден диоксид от нови тежкотоварни превозни средства като камиони, ремаркета и автобуси за дълги разстояния, трябва да бъдат намалени с 45 на сто до 2030 г., с 65 на сто до 2035 г. и с 90 на сто до 2040 г. спрямо нивата от 2019 г., допълва ДПА.
/ЕС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина