site.btaТуристи от САЩ, Канада, Япония и Китай откриват "Св.св. Константин и Елена" като СПА дестинация


През последните години гости от САЩ, Канада, Япония, Китай, Индия започнаха да откриват "Св.св. Константин и Елена" като добра дестинация за СПА туризъм, каза днес за БТА търговският директор на комплекса Любомир Стамболийски. В деня, в който Българската православна църква почита светите равноапостоли Константин и Елена, едноименният курорт край Варна отбелязва празника си.
По на Стамболийски сериозни наченки на интерес има и в Близкия Изток, особено след откриването на новата авиовръзка между Варна и Абу Даби. В тези далечни дестинации явно курортът е известен със своята СПА насоченост и хората идват тук основно заради минералната вода, посочи той. И уточни, че гостите все още са малко като брой, но тенденцията е обещаваща, тъй като дава началото на нова линия - България да излезе извън традиционните си пазари и да стане разпознаваема като различен тип дестинация, а не само с плажа и морето.
Вече трета година петзвездните хотели в комплекса не предлагат олинклузив и резултатите са много добри, каза още Стамболийски. По думите му премахването на този тип продукт е променило изцяло концепцията за услугите, които се предлагат на туристите. Има значение как ще бъдат посрещнати, как ще има бъде взет багажът, ако вече са идвали, да се обърнат към тях на фамилия като към очаквани и желани гости, обясни Стамболийски. И уточни, че личното отношение е от изключително значение.
На въпрос как това качество на услугата се съчетава с липсата на кадри у нас, Стамболийски посочи, че хората са огромно предизвикателство. Предимството на "Св.св. Константин и Елена" е, че е целогодишна дестинация. "При нас не се говори за сезонна заетост, напротив, човек може да изгради кариера, да бъде обучаван и стимулиран", посочи Стамболийски. Неговата позиция е, че в страната ни трябва да се работи много в посока развитие на образователната система в сферата на туризма и хотелския бизнес, да се въвеждат нови методи на обучение. Според него младите хора имат интерес към този сектор на икономиката, стига обаче да виждат възможности за развитие.
За предстоящия сезон Стамболийски посочи, че традиционно курортът е търсен от гости от България, Румъния, Германия, Чехия, Полша. По думите му туристите търсят и СПА процедури, и медикъл туризъм. Има много хора, които идват във Варна заради възможностите на денталната медицина, обясни експертът. Според него не са малко и гостите, които пристигат, за да лекуват някакви проблеми с опорно-двигателния апарат. Този интерес наложи разрастването на екипа от лекари и специалисти по физикална и рехабилитационна медицина, обясни Стамболийски. По думите му центровете са оборудвани и с най-модерна техника.
За ползването на роботи Стамболийски е на позицията, че те нямат място при петзвездните услуги. Контактът с клиента е това, което създава т.нар. гостоприемство, важна е комуникацията между госта и човека срещу него - сервитьор, барман, рецепционист, спасител, чистач, те са домакини, и трябва да имат индивидуален подход към всекиго, обясни експертът. По думите му изкуственият интелект има своето място в маркетинга, в стратегията на продажбите. Модерните системи за ценообразуване, например, могат да променят данните безброй пъти дневно, нашата извършва над 340 000 изчисления в секунда, за да определи какво се случва на пазара и какви са тенденциите, какво правят конкурентите ни, посочи експертът. И допълни, че ако досега възможностите са били да се наблюдават максимум 10 конкуренти, сега, с изкуствения интелект, може да се следят всички - не само у нас, а и в чужбина.
Роботите имат място в по-нискокатегорийните бази или в тези, където средният престой е малък, посочи Стамболийски. По думите му ръководството на дружеството обмисля подобен вариант, особено в хотели, където отсядат предимно бизнесмени. Тези хора през деня преживяват много срещи, виждат се с хора непрекъснато и вечер искат най-вече спокойствие и бързо и лесно обслужване, обясни експертът. Според него техните желания би могло да бъдат "изслушвани" от изкуствен интелект, който да ги обработва и да подава информацията на администратора, който да взема решенията.
Дружеството обмисля и разплащания с криптовалута, но може би още не сме готови за такава стъпка, коментира още Стамболийски. По думите му основната причина е, че сигурността й не е гарантирана. До ликвидация на позицията, няма как да се знае категорично какъв е действителният приход, посочи експертът. По думите му у нас вече има хотели, които предлагат такава услуга, но по-скоро е с маркетинг ефект, отколкото бизнес решение за улесняване на клиентите.
За приемането на еврото у нас Стамболийски посочи, че тази стъпка би улеснила туристите. Единната европейска валута, освен всичко друго, е и много добър метод на комуникация, бе неговата позиция. Той уточни, че във всички информационни материали на комплекса е записан фиксингът на БНБ към еврото, за да може гостите да имат представа кое колко струва. В някои от ресторантите цените са посочени освен в лева и в евро. Причината е, че много от туристите посещават България за първи път и така им е по-лесно да се ориентират.
За популяризирането на страната ни експертът коментира, че е нужен по-голям фокус върху дигиталната реклама. По думите му би трябвало да се класифицират типа туристи, които пристигат у нас – кога идват, в какви бази отсядат, какво обичат да правят и т.н., като на база тази информация се вземат още по-образовани решения за маркетинг стратегията. "Нашата основна инвестиция след тази в хората, е в рекламата", посочи Стамболийски и допълни, че маркетинг стратегията стъпва на много сериозно анализиране на пазара.
Всеки турист може да е взискателен, няма значение националността или възрастта, коментира още Стамболийски. По думите му в тази категория в никакъв случай не могат да бъдат поставени само най-богатите. "Хората, които плащат най-високите цени, са най-непретенциозни и отворени към нови преживявания, типични за дестинацията. Те обаче търсят точно определени неща - храни, вина, знаят какво искат", посочи експертът. Семействата с малки деца например имат изисквания за размера на стаята, за да им бъде удобно, родителите държат да има и къде да оставят детето, за да могат да си починат истински, каза още Стамболийски. По думите му бизнес клиентите пък биха имали претенции към закуската - да могат да си вземат за из път и тя да е балансирана и здравословна. По-сериозните им изисквания обаче са да имат бърз интернет с лесен и, най-важното, сигурен достъп. За двойките на романтично пътешествие са нужни нощни преживявания, специални места, които да посетят и разгледат, да срещнат нови хора, допълни Стамболийски. По думите му не е по-лесно и обслужването на възрастните хора, особено ако са с внуците. Традиционната анимация за деца вече е неефективен продукт, подчерта експертът. Младите изискват от бабата и дядото детето да бъде непрекъснато ангажирано, и то със смислени дейности - образователни и спортни, обясни Стамболийски. В резултат в комплекса вече се предлага от стрелба с лък и яздене на кон до курсове по японски език за деца. Хората, които идват за медикъл туризъм, искат спокойствие, тишина, индивидуален рехабилитатор, каза още той. На въпроса как се съчетават всички разнопосочни желания в един хотел, той отговаря категорично - с много добър екип, със служители, които са целеустремени, с правилния маркетинг екип и правилните политики.
Хотелът е цялостен продукт, съставен от хора, и всеки трябва да изпълнява ролята си, допълни Стамболийски. Разказа, че когато е навлизал в индустрията, е работил в хотел в Южна Франция. От ментора си там е запомнил, че хотелският бизнес е като театър, а служителите - като актьори. "Докато са в сервизните коридори, няма проблеми, но когато излязат в търговските части, при гостите, все едно излизат на сцената и трябва да забравят всички лични проблеми", обясни Стамболийски. И уточни, че хотелският бизнес е много подходящ за кариера на млади хора, които могат да научат не просто как се прави печалба, но да натрупат знания и умения, чрез които да се реализират в много други бизнеси.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина