site.btaМинистерството на икономиката очаква становището на КЗК за Декларацията за партньорство във връзка с инициативата "Достъпно за вас"

Министерството на икономиката очаква становището на КЗК за Декларацията за партньорство във връзка с инициативата "Достъпно за вас"
Министерството на икономиката очаква становището на КЗК за Декларацията за партньорство във връзка с инициативата "Достъпно за вас"
Снимка: Министерство на икономиката и индустрията

След проведени експертни разговори между представители на Министерството на икономиката и индустрията и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по повод инициативата "Достъпно за вас", от страна на министерството са изготвени промени в Декларацията за партньорство, която всеки участник в инициативата се очаква да подпише, съобщиха от министерството.

В нея са отразени всички аргументи, представени от страна на КЗК по време на експертната среща, за да бъдат избегнати и предотвратени евентуалните посочени рискове.   

С цел постигане на ползотворно сътрудничество в защита на потребителските интереси и конкуренцията на пазара, в рамките на вчерашния ден, Министерството на икономиката и индустрията изпрати към КЗК коригираната Декларация за партньорство относно инициативата. Очаква се отговорът на Комисията по отношение на формулировките в нея и респективното им отражение върху конкуренцията на пазара, за да стартира инициативата. 

"Имаме декларация, която сме съгласували с всички участници, които ще се включат. Въпросът е това да е подкрепено от институциите в България, за да сме сигурни, че тя се изпълнява в рамките на закона и участниците, които доброволно ще подкрепят потребителите, впоследствие няма да търпят санкции заради субективни оценки", коментира министър Богданов.

Целта на инициативата е да бъдат постигнати по-добри цени за българските потребители, формирани на пазарен принцип, напомнят от ведомството. Във фокуса й попадат около 50 продукта от малката потребителска кошница, които ще се предлагат в цялата търговска мрежа у нас. Кампанията е на принципа на доброволното партньорство и ще се провежда в синхрон между държавата и бизнеса.

Предложената от Министерството на икономиката инициатива "Достъпно за вас" е пазарно ориентирана и има за цел да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост, напомнят от Министерството. Кампанията ще допринесе за повишаване на информираността на потребителите и на достъпа им до основните хранителни продукти от малката потребителска кошница. На конкурентен принцип ще бъде насърчавано предлагането на възможно най- ниските цени, без това да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.

В края на миналия месец от КЗК в съобщение до медиите заявиха, че параметрите на инициативата "Достъпно за вас" са изцяло в правомощията на Министерството на икономиката и индустрията.  По време на срещата тогава Декларацията за партньорство е била подложена на детайлно обсъждане, в рамките на което представителите на Комисията са разяснили евентуалните рискове за конкуренцията на пазара, които част от текстовете биха породили. Целта е както да бъдат предотвратени нарушения на конкуренцията и засягане на потребителските интереси, така и да се избегне възможност за образуване на наказателни процедури срещу страната ни от Европейската комисия в случай за ограничаване на правилата за вътрешния пазар на Европейския съюз в резултат на инициативата, посочиха от КЗК в края на миналия месец. Изказаните опасения от страна на комисията не са задължителни при прилагането на инициативата на министерството, като задаването на параметрите за провеждането на инициативата "Достъпно за вас" е изцяло по преценка на министерството, както и на всеки участник на пазара, който реши да се включи в нея, пишеше още в съобщението на комисията.

На 18 октомври министър Богданов обяви, че Министерството на икономиката и индустрията започва инициативата "Достъпно за вас" от началото на ноември, която цели да направи достъпен за потребителите пакет от стоки от първа необходимост, предлагани в търговските вериги, за определен период от време. Хоризонтът на инициативата е осем месеца, каза Богданов по време на първото издание на форума за модерна търговия More than trade, организиран от Сдружението за модерна търговия.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:47 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация