site.btaПредизвикателство за финансовите институции е как да работят по въпросите на зеления преход и да постигат резултат, каза полски банкер

Предизвикателство за финансовите институции е как да работят по въпросите на зеления преход и да постигат резултат, каза полски банкер
Предизвикателство за финансовите институции е как да работят по въпросите на зеления преход и да постигат резултат, каза полски банкер
Снимка: Христо Касабов/БТА

Миналата година също участвах във форума и наблюдавам доста промени в политиката на Българската банка за развитие. В рамките на две години ние работихме като нейни консултанти, с безвъзмездната помощ на Европейската комисия, за да се разработят някои политики и методики, също така и някои организационни промени. Това разказа Патрик Даровски, директор "Индустриален риск" и ESG на Полската национална банка за развитие (Bank Gospodarstwa Krajowego), по време на втория ден от форума "Зелена седмица 2023" ("Green Week 2023"). Форумът е посветен на зеления преход в страните от Централна и Източна Европа и енергийната свързаност, зеленото финансиране и иновациите и започна вчера в София. Организатори са dir.bg и 3E News, а БТА е медиен партньор.

По думите на Даровски това е предизвикателство за финансовите институции – как да работят по тези въпроси и да постигат резултат. Приключихме проекта през март т.г. и започнахме от януари да въвеждаме въпросник за екологично и социално управление. Той съдържа от 40 до 60 въпроса в зависимост от отрасъла. Въз основа на отговорите правим оценка на риска.

Той сподели, че са подготвили и първия си интегриран доклад, в който се съдържа и нефинансова информация.

Що се отнася до организационната структура, Даровски посочи, че са създали отделен екип и комисия по екологичното и социално управление. Имат и член на Управителния съвет, който отговаря за тази дейност.

"Имаме вътрешни процедури и методики, които се използват, за да се създаде рейтинг за екологичното и социално управление", допълни Даровски, като подчерта, че на различните пазари предлагат различни въпросници за клиентите. Той все пак изрази мнение, че би било добре да има известна стандартизация, така че очакват това да се случи.

Банката вече е започнала да работи по тази процедура. "Много е важно да се изгради информираност сред нашите клиенти. Големите се справят по-лесно, те разполагат със служители със съответната подготовка и квалификация, но при по-малките дружества не е толкова лесно. Нашата задача е да ги подготвим и обучим какво представлява екологичното и социално управление", коментира Даровски.

Според него е важно да се създаде информираност, включително и в общините.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:00 на 16.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация