site.btaКитайският самолет C919 ще направи своя първи полет с пътници в неделя


Китайската авиокомпания "Чайна истърн еърлайнс" (China Eastern Airlines), първият клиент на произвеждания в страната тяснофюзелажен самолет C919, ще извърши първия търговски полет на машината в неделя, 28 май, показват обновени днес данни от приложението на превозвача, предаде Ройтерс.
Полетът със самолета C919 ще излети под номер MU9191 в 10:45 ч. пекинско време (05:45 българско време) от международното летище "Шанхай Хунцяо" и ще пристигне на столичното летище в Пекин в 13:10 часа.
Самолетът ще лети за втори път в неделя следобед, обратно от Пекин до Шанхай, показва още приложението.
Търговската експлоатация на C919 бележи крайъгълен камък в надеждите на страната, че самолетът ще разбие дългогодишната зависимост от западните "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing) в световната самолетостроителна индустрия.
Произведен от китайската КОМАК (Commercial Aviation Corp of China - COMAC), за да съперничи на семействата "Еърбъс А320нео" (Airbus A320neo) и "Боинг 737 МАКС" (Boeing 737 MAX), C919 вече е извършил много полети без пътници, припомня Ройтерс.
Авиокомпанията и производителят направиха малко реклама на първия си търговски полет. Но спекулациите, че полетът ще се случи в неделя, се появиха в китайските социални медии, след като "Шанхайската корпорация на колекционерите на пощенски марки" (Shanghai Stamp Collecting Corporation) пусна снимка на възпоменателна марка за полета C919, която носи дата 28 май.
От "Чайна истърн еърлайнс" не съобщиха подробности, след като бяха потърсени за коментар от Ройтерс.
"Чайна истърн еърлайнс" подписа договор за пет C919 през март 2021 г., което бе първата поръчка за самолета. Превозвачът със седалище в Шанхай получи първия си C919, номериран B-919A, през декември и започна 100-часови тестови полети без пътници.
Китайската държавна информационна агенция Синхуа съобщи миналата година, че C919 ще направи първия си търговски полет през пролетта.
164-местният самолет се предлага с двукласно оформление на пасажерската част, състоящо се от бизнес и икономични места.
Въпреки че C919 се сглобява в Китай, той разчита до голяма степен на западни компоненти, включително двигатели и авионика, от компании като "Дженерал електрик" (GE,) "Сафран" (Safran) и "Хъниуел интернешънъл" (Honeywell International).
Първият тестов полет на летателния апарат бе извършен пред повече от шест години - през май 2017 г, като се смята, че разработването му е струвало повече от 20 млрд. долара.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text