site.btaБрандът не е само картинки, а се състои от много елементи, посочи експерт на дискусия в рамките на изложението "Ваканция и спа"

Брандът не е само картинки, а се състои от много елементи, посочи експерт на дискусия в рамките на изложението "Ваканция и спа"
Брандът не е само картинки, а се състои от много елементи, посочи експерт на дискусия в рамките на изложението "Ваканция и спа"
Пресфото - БТА, снимка: Екатерина Тотева

Брандът не е само картинки, а се състои от много елементи и визуалната идентичност е една част тях. Това каза Вихра Огнянова от "Прим експо" – организатор на изложението "Ваканция и спа" в Интер експо център в София. През втория ден на форума се състоя дискусия, посветена на туристически брандинг на дестинациите, организирана от "Креативо" (CREATIVO.COM) и "Прим дизайн" (PRIM DESIGN). Огнянова, която е дизайнер по професия, посочи, че в бранда се включват вербални, визуали, графични и други елементи, като подчерта, че е важно да се създаде синергичен образ, за да има успешен бранд.

Само заради хубавото лого, никой няма да дойде, посочи Огнянова, но изтъкна, че когато се създава последователен и запомнящ се образ, идентичност, това води винаги до положителни резултати, защото така се разграничава дестинацията от конкурентните, прави мястото запомнящо се, привлича ресурси, туристи, бизнес и инвестиции, и пряко влияе върху финансовото състояние на всяка дестинация. Силната марка е ценен актив, който дава конкурентно предимство, допълни Огнянова. Тя напомни, че туристите не вземат рационални решения, а водещи са емоциите и затова визуалните елементи са важни.

Десислава Алексиева, преподавател и изследовател на туристическите дестинации, експерт в областта на брандинга в туризма, посочи, че процесът преминава през цялостното проучване на дестинацията, разговори с хората и търсене на пресечни точки между посетителите, местния бизнес, туристите. По думите й е важно да има ясно целеполагане, като след това целите трябва да бъдат следвани, както и да бъде дефиниран правилно туристическият продукт на дестинацията.

В процеса е важно определянето на съответните комуникационни канали към целева публика. Няма как да се рекламира всичко, за всеки и навсякъде, това е доказано неработещо, коментира експертът. Тя даде пример със знака на Чипровци, като изтъкна, че процесът е бил дълъг, докато се улови спецификата на дестинацията. Експертът посочи, че е задължителен фокусът върху продукта, който има потенциал за развитие, като изтъкна, че има известна практиката местни общности, водени от локалния си патриотизъм, да предлагат различни продукти и туристически обекти, които не винаги са от интерес за туристите. Тя посочи, че е важно да се дефинира какво, къде и за кого е интересно и как то да се представи. Утвърждаването на положителен имидж на дестинацията е важно, защото така туризмът прави връзка с останалите икономически сектори, каза експертът.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:37 на 11.12.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация