site.btaОбщина Разград подготвя внедряването на нов дигитален инструмент – интелигентен чатбот, базиран на изкуствения интелект


Община Разград подготвя внедряването на нов дигитален инструмент – интелигентен чатбот, базиран на изкуствения интелект и технологията за извличане на отговори от документи (RAG – Retrieval-Augmented Generation). Целта му е да улесни гражданите в намирането на точна и актуална информация, свързана с дейността на Общината, съобщиха от общинската администрация.
Чатботът ще бъде достъпен на сайта на Община Разград и ще може да отговаря на въпроси, свързани с различни административни теми – от работното време на отдели, до изисквания за конкретни услуги и процеси. Той ще предоставя информация, вече публикувана от Общината, по ясен и структуриран начин.
Като част от информационната кампания по въвеждането на новата услуга, Община Разград стартира поредица от образователни материали и публикации. Те ще разясняват какво представлява изкуственият интелект, как работи чатботът и как гражданите могат да го използват ефективно.
В последните години изкуственият интелект (ИИ) все по-осезаемо намира място в ежедневието ни. Макар понякога да звучи абстрактно или далечно, за много хора той вече е полезен помощник в реални житейски ситуации. Изкуственият интелект вече не е запазена територия само за научни лаборатории и големи компании – той може да бъде в помощ на всеки: ученици, учители, служители, родители, пенсионери. Технологията разбира естествения език и предоставя достъп до информация по нов, по-бърз и удобен начин, отбелязват от Община Разград.
От там допълват, че въвеждането на чатбота е още една крачка към по-отворена, ефективна и съвременна общинска администрация, ориентирана към реалните нужди на хората.
Данните от проучване "Барометър на предприемачеството" на EY ("Ърнст и Янг") - EY Entrepreneurship Barometer, част от регионалния анализ за Централна, Източна и Югоизточна Европа, получено в БТА показват, че 71 на сто от компаниите споделят, че през последната една година използват все по-засилено изкуствен интелект, като правят подобрения в уебсайтовете и дигиталното си присъствие. Изследването е проведено сред 1031 компании в региона, включително в България, през март 2025 г.
/ВД/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина