site.btaЛипсата на подкрепа за ограничаване на най-замърсяващите коли в центъра е сериозен проблем за екологията на София, заявява председателят на СОС

Липсата на подкрепа за ограничаване на най-замърсяващите коли в центъра е сериозен проблем за екологията на София, заявява председателят на СОС
Липсата на подкрепа за ограничаване на най-замърсяващите коли в центъра е сериозен проблем за екологията на София, заявява председателят на СОС

Липсата на подкрепа за ограничаване на най-замърсяващите коли в центъра е сериозен проблем за екологията на София, заявява председателят на Столичният общински съвет (СОС) Георги Георгиев, цитиран от пресцентъра на СОС.

На поредно разглеждане на Наредбата за нискоемисионни зони в София, отново нито един съветник, извън групата на ГЕРБ-СДС, не подкрепи доклада за въвеждане на такива зони в централната градска част на столицата. Създаването на нормативния документ е едно от изискванията на Софийски градски съд за ограничаване на замърсяването на въздуха в София, посочва Георгиев.

„Това е сериозен проблем, защото въвеждането на тази мярка гарантира по-чист въздух в града ни. Не проумявам защо колегите от останалите политически групи се поддават на популистки идеи. Искрено се надявам, че до четвъртък, когато градският парламент ще се произнесе, те ще преосмислят поведението си и ще подкрепят промените, инициирани от кмета Йорданка Фандъкова, чийто основен приоритет е именно екологията на столицата. Чистотата на въздуха не трябва да става заложник на дребни сметки за евентуалните предстоящи предсрочни парламентарни избори“, коментира председателят на СОС Георги Георгиев.

Предложението има за цел да се намалят източниците на замърсяване, като се ограничи движението на определена екологична група превозни средства в зони от централната градска част. Зона „Малък ринг“ е между булевардите „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. Зона „Голям ринг“ е оградена от булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П. Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И.Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“.

Първото ограничение ще обхване само малкия ринг на градския център, като влезе в сила от 1 декември тази година и ще важи за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група - автомобилите, които нямат екологичен стандарт. Ограниченията за влизане в големия градски ринг ще започнат да важат от края на 2025 година, посочва Георгиев.

По предварителните данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие. Ограниченията ще важат през зимния период и ще засягат автомобилите с нисък екологичен стандарт, които отделят повече вредни емисии.

Въвеждането на зони с ниски емисии е разпространена и ефективна мярка, която много европейски столици и големи градове прилагат като мярка в борбата с мръсния въздух, се посочва в съобщението.

/РЗ/

В допълнение

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:54 на 30.01.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация