site.btaНормативен акт ще сложи край на споделеното пътуване в Румъния, твърди организацията, която представлява Юбер и Болт

Нормативен акт ще сложи край на споделеното пътуване в Румъния, твърди организацията, която представлява Юбер и Болт
Нормативен акт ще сложи край на споделеното пътуване в Румъния, твърди организацията, която представлява Юбер и Болт
Снимка: AP

Нормативен акт, предложен за обществено обсъждане от Министерството на транспорта и инфраструктурата, ще сложи край на алтернативния транспорт и споделеното пътуване в Румъния. Това твърди неправителствената организация Коалиция за цифрова икономика, която представлява Юбер (Uber), Болт (Bolt) и Глово (Glovo). 

“Планираното изменение пренебрегва технологичните предимства, прозрачността и конкурентната среда и предлага трансформирането на сектора на споделеното пътуване в просто копие на таксиметрова услуга”, се казва в изявление на организацията, цитирано от Аджерпрес.

От Коалицията за цифрова икономика твърдят още, че според предложените разпоредби, шофьорите, които използват алтернативен транспорт, трябва да станат транспортни оператори, а използваните договори за заемане и наемане на над 90 на сто на водачите на алтернативен транспорт се елиминират, което би противоречало на самия модел на икономика на сътрудничеството, на базата на който работи алтернативният транспорт.

“Алтернативните транспортни услуги са единствените, които предлагат пълна прозрачност, като се има предвид, че пътникът познава маршрута от самото начало, знае с кой шофьор пътува, с кой автомобил, знае и цената. Това е единственият вид транспорт, при който властите, включително полицията, имат пълен достъп до извършените пътувания, техните данни и финансови транзакции”, се казва още в позицията на Коалицията за цифрова икономика. 

Реакцията на правителството не закъсня. Източници от Министерството на транспорта коментираха за Диджи24, че става въпрос за стандартизиране на този вид услуга и че мерките са насочени към създаване на равни условия, както за клиентите, така и за доставчиците на услуги. След прилагането им доставчиците ще трябва да управляват по-нови автомобили, което предполага по-висока степен на безопасност за клиентите. 

“В момента ситуацията на пазара на пътнически транспортни услуги е небалансирана и задължителната застраховка Гражданска отговорност например, плащана от доставчик на споделено пътуване, е по-ниска от тази, плащана от шофьор на такси”, отбелязват още от Министерството на транспорта.

“С малки корекции нормативният акт внася равенство и предвидимост на пазара. Днес трябва да се срещнем отново с лидерите на управляващата коалиция”, написа междувременно говорителят на Националната асоциация на таксиметровите превозвачи Йоан Пугна на официалната страница на организацията в социалната мрежа Фейсбук. Там той уточнява, че ако не се стигне до договорка, в сряда може да е най-големият протест на таксиметровите шофьори в Румъния, провеждан досега. 

Недоволните организираха няколко демонстрации в Букурещ и други големи градове на Румъния от края на януари досега. Те окупираха "Площада на Конституцията" пред сградата на парламента. Някои от представителите на Националната асоциация на таксиметровите превозвачи започнаха и гладна стачка. Демонстрантите настояват за увеличаване на възрастта на таксиметровите автомобили от 10 на 15 години, за премахване на така наречената динамична тарифа за Юбър (Uber) и Болт (Bolt) и за еднакви данъци и такси за фирмите и лицата, които предоставят услуги за споделено пътуване.  

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:21 на 10.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация