site.btaЗа силно партньорство между учители и родители за емоционалното и социалното развитие на детето призова министър Галин Цоков

За силно партньорство между учители и родители за емоционалното и социалното развитие на детето призова министър Галин Цоков
За силно партньорство между учители и родители за емоционалното и социалното развитие на детето призова министър Галин Цоков
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, снимка: Десислава Пеева /БТА

Необходимо е силно партньорство между учители и родители за емоционалното и социалното развитие на детето. Това каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форум „Родители и учители: заедно за детето“, организиран от асоциация „Родители“. Във форума участват директори на училища и детски градини, учители, психолози, родители и др.

Усилията ни трябва да се концентрират върху развитието на силните страни на детето, а не само върху грешките, които допуска или трудностите, които има в образованието, каза още той. Според него ключът към доброто образование е модерна и добра образователна среда, заедно успешни директори и добри учители, както и успешни родители.

Министър Цоков допълни, че проблемът с прекомерното използване на устройства до някаква степен започва от семейството и вероятно е необходима кампания за това, че е необходим контрол върху използването на електронни устройства още от най-ранна детска възраст, тъй като в последствие пречат в училището. По думите му понякога зависимостта към електронното устройство е станала толкова голяма, че децата се чувстват тревожни и не могат да бъдат мотивирани и концентрирани в учебния процес.

В последните месеци се опитваме да дадем поне визия за новия облик на образователната система и работим съвместно с парламентарната комисия за това как да променим Закона за предучилищно и училищно образование, така че училището ни от ориентирано към оценката да стане училище за формиране на умения за живота, за практически знания, допълни министър Цоков. Според него за тази цел са необходими обединени усилия на Министерството на образованието и науката, на парламентарната комисия и на родителските организации.

Ще има по-добра образователна система, ако има силни родителски организации, каза Красимир Вълчев, председател на парламентарната комисия по образование и наука. Според Вълчев е необходима последователност на усилията, която да гарантира, че ще се реализират основни политики – култура на партньорство, премахване на културата на формализъм, промяна в начина на учене.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:09 на 21.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация