site.btaНай-търсеният ефект от подмяната на подвижния състав на градския транспорт е промяната в качеството на въздуха, каза Галина Симеонова

Най-търсеният ефект от подмяната на подвижния състав на градския транспорт е промяната в качеството на въздуха, каза Галина Симеонова
Най-търсеният ефект от подмяната на подвижния състав на градския транспорт е промяната в качеството на въздуха, каза Галина Симеонова

Най-търсеният ефект от подмяната на подвижния състав на градския транспорт е промяната в качеството на атмосферния въздух. Нашата визия е дългосрочна и е в посока електрификация с колкото се повече електробуси и трамваи. Това заяви за БТА Галина Симеонова, главен директор на Главна дирекция Оперативна програма "Околна среда" (ГД ОПОС). 

По отношение на проектите за транспорт София е най-големият бенефициент по ОПОС. Това е така, тъй като столицата има най-голямата транспортна система и е с най-голям брой жители, обясни Симеонова. И добави, че Бургас, Сливен, Варна, Русе са други градове, които успешно се възползват от възможностите по ОПОС (виж инфографиката по-долу)

Проектът на Бургас е един от най-успешните, тъй като там със собствени средства успяха да добавят фотоволтаична система към електрозарядните станции, които ние подсигурихме заедно с електробусите, каза експертът.

Изпълнителният директор на общинското дружество „Столичен електротранспорт“ ЕАД Евгений Ганчев коментира за БТА, че градският транспорт в София се модернизира.

В последните години се подмениха доста от превозните средства и се пуснаха нови, каза той. Практически са подменени 110 тролейбуса по различни проекти по програмите „Регионално развитие“ и „Околна среда“, както и със средства от плана за възстановяване и развитие, посочи Ганчев.

Отделно са пуснати 49 електробуса, последните 34 от които бяха осигурени по ОПОС. Подменени са 67 трамвайни мотриси по различни програми, изброи още ръководителят на „Столичен електротранспорт“.

Ганчев подчерта и закупуването на нови автобуси и развитието на метрото в София. По думите му подмяната на градския автопарк е важна за подобряване на чистота на въздуха, но е важен и комфортът на пътниците, като даде пример с това, че новите возила са нископодови, което е добре за трудноподвижните пътници.

През септември Галина Симеонова и Евгений Ганчев участваха в среща на министъра на околната среда и водите Юлиян Попов с еврокомисаря по въпросите на околната среда, океаните и рибарството Виргиниюс Синкявичюс. Те посетиха Токоизправителна станция „Юнак“,  финансирана по проект по ОПОС (2014 – 2020). Синкявичюс имаше възможност да се качи и в един от новите трамваи с №18, финансирани със средства от оперативната програма.

/ВД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:15 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация