site.btaДиректори на училища в Перник искат преброяване на учениците пушачи

BOBSTH 09:34:00 09-12-2013
IS0933BO.005
Перник - ученици - пушачи

Директори на училища в Перник
искат преброяване
на учениците пушачи


Перник, 9 декември /Елка Робева, БТА/
Да бъдат преброени учениците пушачи, предлагат ръководители
на пернишки училища. Решението е взето след кръгла маса за
тютюнопушенето в училищните сгради и дворове по инициатива на
Съюза на работодателите в системата на народната просвета,
съобщи председателят на неправителствената организация Самуил
Шейнин.
На областния управител ще бъде предложено да издаде заповед
за сформиране на комисия, в която да влизат кварталният
отговорник на даден район, представител на Детска педагогическа
стая и педагогическият съветник на съответното училище. От нея
ще се очаква да установи действителния брой на пушещите ученици
извън училищните дворове и изготви списъци, които да представи
на съответното училищно ръководство.
Списъците ще могат да послужат като основа за предприемане
на мерки срещу тютюнопушенето сред подрастващите. Досега не е
правена такава статистика и никой не знае какъв процент от
учениците пушат.
Забраната на тютюнопушенето в училищните сгради и дворове
доведе до това учениците да пушат пред входовете на училищните
дворове, в междублоковите пространства и във входовете на
околните жилищни сгради, казаха още педагози. Според тях липсва
възможност за адекватна реакция на училищните ръководства за
контролиране на процеса, а освен това събирането на големи групи
води до увеличаване на пушачите, възникване на конфликти и
създава възможност за разпространение на дрога.
Пернишките училищни ръководители подготвят втора кръгла
маса по темата, чиито предложения да бъдат по-близо до реално
решаване на проблема с тютюнопушенето сред учащите се. Всички
материали от форума ще бъдат изпратени на министрите на
образованието и на здравеопазването, както и до парламентарната
комисия по образование.

/ИС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:25 на 03.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация