site.btaУчениците от училище „Христо Ботев“ в Тирана участваха в проект „Моят будител“, създавайки рисунки върху платнени чанти

Учениците от училище „Христо Ботев“ в Тирана участваха в проект „Моят будител“, създавайки рисунки върху платнени чанти
Учениците от училище „Христо Ботев“ в Тирана участваха в проект „Моят будител“, създавайки рисунки върху платнени чанти
Снимка: Посолството на България в Албания

Учениците от Българското неделно училище „Христо Ботев“ в Тирана отбелязаха Деня на народните будители с вдъхновяващо занятие, изпълнено с любопитство, творчество и гордост от българския дух, съобщават на своята страница във Фейсбук от Посолството на България в Албания, под чиято егида действа просветното средище.

„Посланик Ивайло Киров напомни, че това е ден, в който почитаме победата на словото, знанието и просвещението. В непринудена дискусия той ги насърчи да споделят кои са техните съвременни будители – хората, които ги вдъхновяват да мечтаят, да учат и да вярват в себе си“, посочват от дипломатическата ни мисия.

От Българското посолство добавят, че под ръководството на учителката Албана Мата децата са участвали в проекта „Моят будител“, създавайки оригинални рисунки върху платнени чанти.

„Всяка чанта се превърна в малка походна библиотека на един бъдещ будител – пъстра, лична и пълна със символи на знание и вдъхновение. Сред рисунките се откроиха книги, пера, химически колби, български знамена и послания като „Четенето ми е в кръвта“ и „Сподели знания, не само Wi-Fi“ – доказателство, че духът на будителите живее и в новото поколение. В края на празничния час, като дефиле на светлината, всяко дете показа своята чанта – своя личен знак на любов към знанието и България“, пише още в публикацията.

От българското дипломатическо представителство допълват, че Денят на будителите напомня, че всеки, който разпалва любопитството и споделя знание, е част от тази жива верига на просвещение.

/ЙК/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 04:23 на 05.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация