site.btaИнвестицията във винения туризъм на България е едно от важните неща, каза министър Боршош при представянето на кампанията "Следвай пътя на виното"

Министърът на туризма Мирослав Боршош представи началото на националната кампания "Следвай пътя на виното" (Wine leads the way) на Министерството на туризма за популяризиране на винения туризъм в България по време на събитие, което се състоя днес в Националния пресклуб на БТА в София. Част от кампанията е новата рубрика на БТА "Следвай пътя на новото БГ ВИНО" (New BG WINE leads the way) за новините от българските винарни през 2025 г. Боршош благодари на БТА, за това, че се включва така мащабно във визията и стратегията за развитие на българския винен туризъм.

Инициативата започва преди деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм, чийто домакин ще бъде Пловдив. Организатор на форума е Министерството на туризма в партньорство със Световната организация по туризъм към ООН (UN Tourism). По думите на министър Боршош провеждането на конференцията ни поставя на картата на световния винен туризъм.

Този вид туризъм по една или друга причина се развива самостоятелно, без реалната и видима подкрепа на държавата, което искаме да променим, каза Мирослав Боршош. Той подчерта, че българското винопроизводство е на изключително добро ниво.

Боршош приветства обединението на българските винопроизводители, които имат и предлагат винен туризъм, в собствена национална асоциация - Българската организация за винен туризъм (БОВТ).

Той обяви, че предстои заедно с Министерството на земеделието и храните (МЗХ) да проведат първата си национална конференция за винен туризъм, на която за първи път ще съберат всички участници на национално ниво, за да се види и очертае територията на винен туризъм, кой докъде е стигнал, от какъв вид подкрепа има нужда, накъде отива българският винен туризъм, какво предлага.

"След Глобалната конференция, виждайки големите световните тенденции, да видим какво е състоянието при нас, къде и какво можем да предложим, как сме съотносимо към големи винени дестинации за туризъм, които са предимно в Европа, така че сме пряка конкуренция с тях", посочи министър Боршош.

Той изрази мнение, че инвестицията във винения туризъм на България е едно от важните неща, което за съвсем кратко време, откакто министерството има ново ръководство, може да бъде откроено, защото то докарва туристи, които са отвъд обикновеното разбиране, добавя стойност към туризма, развива регионите, развива сектор от българската икономика, който е важен и се развива с много добри темпове.

"Това съчетание на множество участници – държава, общини, бранш, мисля, че ще даде добър резултат, особено когато имаме обща визия и обща стратегия", каза още министър Боршош.

Той изрази надежда това да е началото на една кампания, която ще е видима и ще развива както вътрешния, така и чуждестранния туризъм в България.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:19 на 30.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация