site.btaБТА участва в конференция на Ройтерс за изкуствения интелект и бъдещето на новините

БТА участва в конференция на Ройтерс за изкуствения интелект и бъдещето на новините
БТА участва в конференция на Ройтерс за изкуствения интелект и бъдещето на новините
БТА, Берлин (1 юли 2025) Генералният директор на Българската телеграфна агенция (БТА) Кирил Вълчев (вляво) участва по покана на Ройтерс в конференция за изкуствения интелект и бъдещето на новините, организирана от глобалната информационна агенция в столицата на Германия в Берлин. БТА и Ройтерс имат дългогодишно партньорство, а от 2022 г. са заедно в MINDS International (Media Innovation Network) - сдружението на 25 водещи информационни агенции от целия свят за сътрудничество в областта на информационните услуги. Конференцията беше открита от Алфонс Хардел (вдясно), който е начело на агенция Ройтерс от миналата година.Снимка: БТА (ЛФ)

Генералният директор на Българската телеграфна агенция (БТА) Кирил Вълчев участва по покана на Ройтерс в конференция за изкуствения интелект и бъдещето на новините, организирана от глобалната информационна агенция в столицата на Германия Берлин.

БТА и Ройтерс имат дългогодишно партньорство, а от 2022 г. са заедно в MINDS International (Media Innovation Network) - сдружението на 25 водещи информационни агенции от целия свят за сътрудничество в областта на информационните услуги.

Конференцията беше открита от Алфонс Хардел, който е начело на агенция Ройтерс от миналата година. Сред говорителите беше и Джейн Барет, която е начело на отдела на Ройтерс за стратегията за изкуствения интелект.

Ключовите теми на конференцията бяха посветени на това как изкуственият интелект вече променя начина, по който се произвеждат, редактират и разпространяват новини, как новинарските медии могат да поддържат доверие, етика, почтеност и точност в новините, когато се използва изкуствен интелект, как да бъдат използвани данните за нови възможности за разказване на истории, за да подпомогнат журналистиката.

Директорът на Института Ройтерс за изследвания на журналистиката към Оксфордския университет Митали Мукерджи представи най-новото проучване на института как изкуственият интелект променя поведението на аудиторията и потреблението на новини, което е проведено в началото на годината сред 97 000 души на 5 континента в 48 държави, включително и България. Според нея традиционните медии губят все повече аудитория за сметка на социалните и видео платформи - в Съединените американски щати (САЩ) от 2013 г. печатните медии са загубили 33 процента от аудиторията си, телевизиите - 22 процента, онлайн новинарските страници - 21 процента, докато социалните и видео платформи са удвоили потребителите си от 27 на 54 процента, като същата тенденция се наблюдава навсякъде по света, особено много сред младите хора. 55 процента от всички в допитването предпочитат да четат новините на текст, 31 процента - да гледат новини на видео, а 15 процента - да слушат аудио новини. Седем процента казват, че използват седмично чатбот с изкуствен интелект за новини, но този процент е двойно повече сред младите под 25-годишна възраст (15 процента). 40 процента отговарят, че избягват често или понякога новините, защото са негативни или за войни и политика. Според изследването мнозинството не е готово да плаща за онлайн новини - само един от десет във Великобритания е готов да плаща за новини, като по-висока е готовността в САЩ (20 процента) и Норвегия (42 процента).

Събитието в Берлин беше само с покани до лидери в европейски медии. От България се включи и главният продуцент на новините на Нова телевизия Методи Владимиров.

/СГ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 09:54 на 03.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация