site.btaБългарите проявяват почти еднакъв интерес към местните, националните и европейските новини, сочи проучване на ЕП

Българите проявяват почти еднакъв интерес към местните, националните и европейските новини, сочи проучване на ЕП
Българите проявяват почти еднакъв интерес към местните, националните и европейските новини, сочи проучване на ЕП
Снимка: Пиксабей

Българите проявяват почти еднакъв интерес към местните новини (46 на сто), към националните новини (43 на сто) и към вестите от ЕС (42 на сто). Това показват данните от проучване на Евробарометър, разпространени днес от Европейския парламент.

На следващите места българските медийни потребители следят новините за икономиката (36 на сто) и за наука и технологии (35 на сто). Проучването показва, че у нас хората се информират основно от телевизията (81 на сто) и това е с 10 процента повече, отколкото при останалите в ЕС. Общо 53 на сто от българите получават информация от онлайн медии (42 на сто в останалите страни от ЕС), а 55 на сто - от социалните мрежи (37 на сто в ЕС).

Когато ползват социални мрежи, най-често българските потребители влизат във "Фейсбук" (81 на сто при 63 на сто в ЕС), на второ място е ЮТюб (63 на сто в България и 55 на сто в ЕС), а приложението УотсАп използват 19 на сто от българските потребители и 62 на сто от останалите в ЕС.

Мнозинството в България и останалите страни в ЕС (56-59 на сто) не следят т. нар. инфлуенсъри. Шест процента в ЕС и два процента от отговорилите в България заявяват, че не ползват социални мрежи.

/НС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:16 на 16.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация