site.btaНАН: Браншови организации проучват туристическия потенциал на Нигерия с цел икономическа диверсификация

НАН: Браншови организации проучват туристическия потенциал на Нигерия с цел икономическа диверсификация
НАН: Браншови организации проучват туристическия потенциал на Нигерия с цел икономическа диверсификация
Снимка: АП

Нигерия е дом на различни етнически групи, красиви пейзажи, туристически обекти и самобитно културно наследство.

Като се има предвид всички тези фактори, които не се срещат в своята съвкупност дори сред водещи в областта на туризма страни, като Бразилия и карибските държави например, както и дивата ѝ природа, Нигерия трябва да бъде предпочитана туристическа дестинация от туристите от цял свят, информира нигерийската новинарска агенция НАН. 

Но случаят не е такъв.

Положението е толкова лошо, че дори нигерийците пренебрегват туристическите обекти в родината си, и в търсене на отдих се отправят към други страни, чиито природни дадености отстъпват от тези на родината им.

Причините за тази мода да се почива в други страни може би са свързани с някои предизвикателства, които са направили сектора непривлекателен в Нигерия.

Въпреки че Нигерия може да се похвали с изобилие от туристически обекти, тъжният извод е, че повечето от тях са в упадък в резултат на вече подчертаната апатия на местния туризъм и недостатъчното финансиране на сектора.

Ако Нигерия е решена да се възползва от предимствата на сектора, е необходима политическа рамка, агресивен маркетинг, както и засилено сътрудничество между публичния и частния сектор.

Туризмът е един от най-значимите фактори в световната икономика. Той допринася пряко за около 3,6 % от световния брутен вътрешен продукт (БВП), а косвено - за около 10,3%.

В Нигерия приносът на туристическата индустрия се оценява на около 1,8 милиарда долара, което показва пропастта между настоящата реалност и потенциала на сектора.

Тази цифра може да изглежда огромна, но тя е нищожна в сравнение например с Кения - по-малка страна с по-малко природни дадености, но с добре управлявана туристическа индустрия.

Според доклад на Ройтерс, туристическата индустрия на Кения бележи ръст с 83% през 2022 г., до 268 млрд. шилинга (приблизително 2,13 млрд. долара), тъй като ограниченията, свързани с КОВИД-19 са намалели.

В Египет, според Международния валутен фонд, туристическата индустрия е осигурявала заетост на 10% от населението и е допринасяла за около 12% от БВП на страната преди пандемията на КОВИД-19.

С течение на времето анализаторите подчертават необходимостта от засилено публично-частно партньорство, за да се гарантира, че секторът привлича преки чуждестранни инвестиции, създава работни места и подобрява състоянието на инфраструктурата в страната.

За да се гарантира, че това ще бъде осъществено, Федерацията на туристическите асоциации на Нигерия (FTAN) заяви, че работи, за да гарантира, че са въведени правилните политики и закони, които ще стимулират растежа на отрасъла.

Органът е начело на усилията за съживяване на индустрията, с цел да се разшири нейната конкурентоспособност.

Освен това една от целите на федерацията е да гарантира, че инвеститорите ще могат да се възползват от огромния потенциал на отрасъла, като например транспорт, опазване на дивата природа, здравеопазване и СПА-туризъм, отдих и почивка. 

Фолоруншо Кокер, генерален директор на Нигерийската агенция за развитие на туризма (NTDA), заяви, че е жалко, че туризмът продължава да е на заден план в Нигерия.

"Туризмът генерира 7,6 трилиона долара годишно в света. В Африка този дял е около пет процента. Ние сме най-населената и най-богатата държава в Африка", посочи той.

"Знам, че от тези пет процента Нигерия получава само 1,8 млрд. Имаме население, което създават уникално и разнообразно изкуство… Имаме всичко в изобилие, но въпреки това Нигерия изглежда бедна на туризъм", каза Кокер.

Мошуд Адедиран, член на Професионалните творчески артисти и дизайнери в Нигерия, заяви, че ако туристическият сектор бъде правилно проучен, той ще послужи като инструмент за смекчаване на последиците от икономическото забавяне след пандемията.

По данни на WorldData през 2020 г. Нигерия е генерирала около 321 млн. долара в туристическия сектор.

Това звучи впечатляващо, докато данните не се разгледат по-задълбочено. Така например, с 0,025 туристи на жител, Нигерия се нарежда на 164-о място в света и на 8-мо място в Западна Африка по брой туристи на глава от населението.

Заинтересованите страни казват, че правителството на национално и местно ниво трябва да започне да гледа на сектора като на спасителен пояс и да инвестира в него чрез партньорства.

(Тази новина се разпространява от БТА по договор с нигерийската агенция НАН)

/НС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:09 на 03.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация