site.btaГНА: Гана отчита шестпроцентов ръст на приходите от нетрадиционен износ за 2022 г.

ГНА: Гана отчита шестпроцентов ръст на приходите от нетрадиционен износ за 2022 г.
ГНА: Гана отчита шестпроцентов ръст на приходите от нетрадиционен износ за 2022 г.
Нана Ама Докуа Асиама-Аджей, заместник-министър на търговията и промишлеността на Гана, отговарящ за международната търговия. Снимка: ГНА

Агенцията за насърчаване на износа на Гана (GEPA) съобщава, че е регистрирала шестпроцентно увеличение на приходите от нетрадиционен износ (НТЕ) на страната за миналата година, предаде ганайската новинарска агенция ГНА (като нетрадиционен износ на Гана се определят всички продукти, различни от какаови зърна, дървен материал, необработено злато и други минерали и електроенергия, бел. ред.).

GEPA заяви, че през 2022 г. е събрала 3,5 млрд. щатски долара приходи от НТЕ в сравнение с 3,33 млрд. долара, регистрирани през 2021 г. 

Тя обяснява ръста с комбинацията от структурни промени в инфраструктурата на Гана за нетрадиционен износ и ефективното прилагане на Националната стратегия за развитие на износа (НСРИ). 

Десетте водещи продукта включват какаова паста, кашу, произведения на изкуствата и занаятите, консервирана риба тон, железни и стоманени листове, какао на прах и алуминиеви плочи, които съставляват 2,1 млрд. щатски долара, което е 60,9% от общите приходи от НТЕ. 

По време на представянето на доклада в Акра, Нана Ама Докуа Асиама-Аджей, заместник-министър на търговията и промишлеността, отговарящ за международната търговия, призна устойчивостта на НТЕ на Гана във време на глобални икономически предизвикателства. 

Тя похвали усилията на хората от системата на износ и на експортния бранш за неуморната им работа, която е допринесла за положителния резултат. 

Д-р Афуа Асабеа Асаре, главен изпълнителен директор на GEPA, също свърза растежа с комбинацията от структурни промени в инфраструктурата на НТЕ на Гана и ефективното прилагане на Националната стратегия за развитие на износа, като по този начин подчерта факторите, които обуславят впечатляващия растеж. 

"Стратегията се фокусира върху разширяване на достъпа до пазара, подобряване на качеството и стандартите на продуктите, насърчаване на добавянето на стойност и проучване на нововъзникващите пазари", заяви тя. 

По отношение на 10-те най-добри продукта, д-р Асаре заяви, че пастата от какао се очертава като продукт с най-голям принос от 520,3 млн. щатски долара, следвана от кашуто с 294,2 млн. щатски долара. 

Маслото от ший е с най-ниски приходи от 92,6 млн. щатски долара. 

Износните дестинации за Гана са подрегионът на Икономическата общност на западноафриканските държави (ECOWAS), Европейският съюз (ЕС) и Обединеното кралство, както и някои други развити и бързоразвиващи се страни. 

(Тази информация се разпространява по договор между БТА и ганайската агенция ГНА.)

/БЗ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:50 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация