site.btaНад десет деца посещават новосформираната театрална школа към читалището в Брезник, съобщи ръководителят ѝ Георги Велизаров

Над десет деца посещават новосформираната театрална школа към читалището в Брезник, съобщи ръководителят ѝ Георги Велизаров
Над десет деца посещават новосформираната театрална школа към читалището в Брезник, съобщи ръководителят ѝ Георги Велизаров
Ръководителят на театралната школа Георги Велизаров Снимка: кореспондент на БТА в Перник Милен Миланов

Над десет деца посещават новосформираната театрална школа към читалище „Просвещение-1870“ в Брезник. Това съобщи за БТА ръководителят ѝ Георги Велизаров. Самият той е завършил актьорско майсторство в Нов български университет в класа на проф. Цветана Манева, а по-късно и режисура при проф. Възкресия Вихърова. Има опит в киното и телевизията, а в момента работи онлайн към кол център. 

Театралната школа в Брезник е сред дейностите, произтичащи от спечелен от читалището проект по Националния план за възстановяване и устойчивост. Целта е децата от града да участват в цялостния процес по създаване на собствено представление, което да бъде играно пред публика.

„Бях приятно изненадан, че се появиха толкова много желаещи, защото нека не се лъжем, но в по-малките населени места театърът едва ли е чак такава ценност. Тук не става дума за кино или телевизия, а за една среща със сценичното изкуство. Децата, с които се срещнах, имат желание, трепет и потенциал за сцена“, каза ръководителят. Той посочи, че се е спрял на два текста на чуждестранни автори, като тепърва ще избере този от тях, който се харесва и подхожда на подрастващите. 

Ръководителят обясни още, че по време на заниманията, които ще се провеждат два пъти седмично, децата поетапно ще придобият увереност и изградят собствен актьорски образ. Те ще усвояват и тънкости свързани със сценичното им поведение, движенията и усъвършенстването на дикцията, допълни Велизаров.

/ХК/

Списание ЛИК

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 18:41 на 03.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация