Представяне на списание ЛИК „130 години организиран туризъм в България"

site.btaЗа музеите ученическата публика е потенциал, който чака своето развитие, смята директорът на Военноморския музей във Варна

За музеите ученическата публика е потенциал, който чака своето развитие, смята директорът на Военноморския музей във Варна
За музеите ученическата публика е потенциал, който чака своето развитие, смята директорът на Военноморския музей във Варна
Д-р Мариана Кръстева, директор на Военноморския музей във Варна. Снимка: Красимир Кръстев/БТА

За музеите ученическата публика е потенциал, който чака своето развитие, каза днес за БТА директорът на Военноморския музей във Варна д-р Мариана Кръстева при представянето на новия брой на списание ЛИК „130 години организиран туризъм в България“ . Тя уточни, че културната институция работи активно в тази посока, като предлага различни варианти на образователните институции. С посещенията си при нас младите хора освен че научават много нови неща, развиват и критическото си мислене, посочи Кръстева.

Към Военноморския музей проявяват интерес както чужденци, така и много българи, особено тези от вътрешността на страната, каза директорът му. Тя припомни, че културната институция представя както морската, така и военноморската история на страната ни, а те не са достатъчно популярни и всеки посетител научава нови и интересни неща. От вътрешността на страната идват и ученически групи, защото тази тематика за тях е непозната, допълни Кръстева. Според нея е важно, че посетителите получават адекватна информация по атрактивен начин и мнозина са изненадани от богатството, илюстриращо в музея морска България. Кръстева припомни, че хората бродят от хилядолетия в Черно море и в музея могат да бъдат видени доказателства за това, например каменни котви от второ хилядолетие преди Христа.

Сред чуждестранните гости преобладават тези от Румъния, Германия, Англия, Франция, Украйна. По думите на Кръстева има и посетители от Далечния Изток. Сред гостите голяма част са семейства, а това е най-добрата публика за нас, каза още Кръстева. Тя уточни, че за младите хора има огромно значение, че в музея се ползват активно новите технологии - интерактивни карти и холограмни изображения, които им помагат да попиват много по-лесно информацията. Новите технологии обаче не могат да заместят автентичните артефакти, подчерта Кръстева.

Тя уточни още, че повечето от българските посетители имат книжки от 100-те национални обекти и искат печат и марка и с гордост допълни, че музеят е вероятно сред първите, включени в тази инициатива на организираното туристическо движение у нас. 

/ХК/

Списание ЛИК

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 17:19 на 01.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация