Представяне на списание ЛИК: „Кристо и Жан-Клод на 90 във вечността“

site.bta„Плаващите кейове“ беше най-ярката звезда на небосклона на инсталационните изкуства, каза проф. Емилия Константинова в Пловдив

„Плаващите кейове“ беше най-ярката звезда на небосклона на инсталационните изкуства, каза проф. Емилия Константинова, ръководител на катедра „Теория на изкуствата“ в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев“ в Пловдив. Тя гостува в Националния пресклуб на БТА в Пловдив по повод представянето на юнския брой на списание ЛИК „Кристо и Жан-Клод на 90 във вечността“. Събитието се проведе едновременно в  Центъра „Кристо и Жан-Клод" в Габрово, в зала „МаксиМ“ на БТА в София. С видеовръзка се включиха и националните пресклубове на агенцията в страната и чужбина.

„Кристо и Жан-Клод все още са някак недостижими в съвременното изкуство от гледна точка на един съществен феномен на подчиняването на корпоративните закони на изкуството. Наред с една творческата идея, която осенява редица хора, но остава често пъти само имагинерна, то физическата й реализация е еманация на гения", каза проф. Константинова. Според нея това важи в пълна сила за осъществените мащабни проекти на артистичната двойка Кристо и Жан-Клод, чиито творби привличаха все повече и повече хора. "Но „Плаващите кейове“ беше най-ярката звезда в небесния небосклон на инсталационните изкуства“, отбеляза тя. 

Проф. Константинова разказа, че проектът „Плаващи кейове“ е оставил дълбока следа в културната история с естетиката на геометрията, очертана в цвят далия на фона на синьото езеро Изео, зеленината на малкия остров Сао Паоло и скалите на Монтеизео. „Една композиция в единение с природата. Няма да забравя, че се вслушах в съвета да събуя обувките и да тръгна боса - чувството беше невъобразимо. Както Кристо каза „все едно, че ходиш по гръбнака на кит“. Изкуство, което запазва завинаги спомена, нещо като звездите, които дори и вече несъществуващи продължават да огряват небосклона, посочи тя.

По думите й, абстрахирайки се от неимоверната стойност на това изкуство, което безспорно е белязано с гениалност,  за нея Кристо е показал на света и един друг феномен – „предприятие, създадено да осъществи начинание, което никога преди това не е било осъществявано“.   

С над един милион посетители събитието носи 88 милиона евро доходи на регион Ломбардия, което достатъчно говори за мащаба на това произведение на изкуството. То не би могло да побере толкова хора на едно място, в една галерия или музей, да донесе икономически растеж за цял регион без генериране на парични средства от продажби на входни билети, спонсори, реклами, смята проф. Константинова.

„Феномен от гледна точка на цялостно премерен и до детайли организиран арт мениджмънт. Прецизното използване на важни управленските механизми и специфични решения показаха не само успешната реализация на едно мащабно произведение на изкуството, естетически ситуирано в природната среда, но и въздействащо върху икономическия растеж“, допълни тя. Според нея прецизното използване на важни управленските механизми и специфични решения са показали не само успешната реализация на едно мащабно произведение на изкуството, естетически ситуирано в природната среда, но и въздействието му върху икономическия растеж.

 

 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:09 на 26.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация