site.btaРазвитие на уменията, STEM и обучението по математика и по природни науки, са сред приоритетите на Европейската комисия в образованието


Развитието на уменията, STEM и обучението по математика и по природни науки, са сред приоритетите на Европейската комисия (ЕК) в областта на образованието. Това стана известно на среща на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев с изпълнителния заместник-председател на Европейската комисия Роксана Мънзату, която отговаря за социалните права и уменията, качествените работни места и подготовката, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Министър Вълчев запозна заместник-председателя на ЕК с реформите, които МОН планира в системата на предучилищното и училищното образование, и благодари на Комисията за ползотворното сътрудничество. По думите му с помощта на средства от ЕК през последните години в България са били възстановени важни за системата на образованието дейности, сред които целодневната организация на обучение и заниманията по интереси. „Средствата от Европейския социален фонд трасират пътя, по който да надградим системата“, каза министър Вълчев. Пред заместник-председателя на ЕК той посочи положителни тенденции в системата на образованието.
Благодарение на съвместната работа и усилията на институциите по Механизма за обхват имаме по-малък процент отпадащи ученици. Министър Вълчев обясни, че в страната ни е въведено задължително предучилищно образование за децата от четигодишна възраст, а родителите на децата от детските градини не заплащат такси. Сред мерките за мотивиране на младите учители е заплатите им да се повишават регулярно и да се поддържа ниво от 125 процента от средната за страната. „Насърчаваме висшите училища да се включват европейски университетски мрежи, а броят на чуждестранни студенти се удвои“, каза още министър Вълчев.
Комисар Мънзату подчерта важността на инициативата на ЕС - Съюз на уменията, свързана с подобряване качеството на образованието, обучението и ученето през целия живот. По думите й развитието на уменията е ключово за постигане на целта конкурентоспособност затова очаква подкрепа за тази политика с оглед бюджета на ЕС за периода 2028-2034 година. Заместник-председателят на ЕК цитира и изследване, според което един от трима европейски ученици имат проблем с математиката. За да се преодолеят негативните тенденции, STEM обучението, обучението по математика и природни науки са сред приоритетите на ЕК в областта на образованието.
На срещата присъстваха също заместник-министрите на образованието и науката - Таня Михайлова и акад. Николай Витанов.
/ХК/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина