site.btaКубратското училище „Христо Ботев“ е с много добра оценка след проверка от Националния инспекторат по образованието, съобщиха от училището


Средно училище „Христо Ботев“ в Кубрат е с много добра оценка след проверка от Националния инспекторат по образованието, съобщиха от ръководството на училището.
Планираната инспекция за определяне на качеството на образованието в училището е извършена през май, но резултатите са излезли по-късно. Инспектирани са областите „Образователен процес“, „Управление“ и „Институционална среда. „Инспектиращият екип изготви цялостна независима експертна оценка на качеството на образованието към момента на инспектиране, определи силните страни, насоките и препоръките за подобряване във всяка област за инспектиране, направи изводи и очерта възможностите за развитие на институцията“, каза за БТА директорът на кубратското училище Нина Цонева.
За образователния процес училището е получило много добра оценка – 81,25 процента. Оценката за управлението е добра – 70,83 процента, а за институционалната среда е много добра – 81,57 процента.
В област „Образователен процес“ Средно училище „Христо Ботев“ постига най-високи резултати в ефективно управление на класа, в успешно формиране на компетентности за прилагане на български книжовен език, формиране и развиване на компетентности, свързани със здравето, спорта и поддържането на устойчива околна среда в училището. Високата оценка е и в резултат на осигуряването на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие на учениците, ефективността на екипната работа при осигуряване на подкрепа за личностно развитие на учениците, прилагането на иновативни подходи, техники, технологии и методи, както и изграждането на предприемаческа компетентност и практическа насоченост на обучението и устойчивост/повишаване на резултатите от национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити, обясни директорът на училището.
В област „Управление“ кубратското училище постига най-високи резултати в лидерство в училищната общност, реализиране на допълнителни средства от участие в национални програми, проактивност на директора при установяване на партньорства за постигане целите на институцията, автономия и самоуправление на институцията. Оценени са също провеждането на политики за управление на човешките ресурси и ефективност на квалификационната дейност.
В област „Институционална среда“ СУ „Христо Ботев“ постига най-високи резултати в осигуряването на добра публичност на дейността на училището, реализирането на ефективна политика за предотвратяване на ранното отпадане от училище. Библиотечно-информационната осигуреност на образователния процес е също на много добро ниво. Създадена е среда за управление на знанието, функционална и поддържана физическа среда и ефективно взаимодействие със заинтересованите страни за повишаване качеството на образованието, посочи Нина Цонева.
Тя допълни, че препоръките са свързани с по-добро стратегическо управление, обновяване на класните стаи и физкултурните салони, както и в по-нататъшно търсене и споделяне на иновативни практики и решения и участие в мрежи за споделено учене. Директорът изказа благодарност на цялата училищна общност, допринесла за добрите резултати.
С много добри оценки приключи проверката и на Основно училище „Никола Икономов“ в Разград.
/ХТ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина