site.btaДоброто партньорство е ключът към приобщаващото образование, каза министър Красимир Вълчев при първите награди за приобщаващо образование


Само в добро партньорство между родители, педагогически специалисти и институции можем да се справим с големите предизвикателства в образователната система. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, който връчи първите Национални награди за приобщаващо образование, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Целта на инициативата, организирана от Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София, е да отличи личностите и образователните институции, които създават подкрепяща среда за всяко дете. "Имаме нужда от повече хора като вас. Вие сте добрият пример, който вдъхновява, заразява останалите и подкрепя децата", подчерта министър Вълчев.
На церемонията представителят на УНИЦЕФ в България Кристина де Бройн отбеляза, че страната ни е постигнала впечатляващ успех в системата на приобщаващото образование. "Вярваме в каузата приобщаващо образование, защото то е основа за развитие", изтъкна тя и добави, че организацията ще продължи да подкрепя всички усилия за развитие и подобряване на системата.
"С тази инициатива искаме ясно да покажем, че добрите практики в приобщаващото образование съществуват, развиват се и заслужават да бъдат споделяни и прилагани навсякъде", каза Калоян Дамянов, директор на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София-град.
На събитието бяха наградени както училища и детски градини, така и експерти от различни области, които са направили приобщаващата система още по-достъпна и отворена за учениците. Номинираните получиха грамоти от министъра, а за първите места имаше и плакети.
В категорията приобщаващо училище първото място бе присъдено на Средното училище (СУ) "Трайко Симеонов" в Шумен, доказало се като пример за успешна интеграция и подкрепа. След него награди взеха ЧОУ "Цар Симеон Велики" в София и 11-о Основно училище (ОУ) "Николай Лилиев" в Стара Загора.
Призове за успешна приобщаваща детска градина (ДГ) получиха - ДГ 38 "Маргаритка" във Варна, ДГ "Калина" в Дупница и ДГ "Първи юни" в Габрово.
В категорията приобщаваща практика първото място зае Центърът за специална образователна подкрепа "П. Р. Славейков" в Плевен. Второто място беше за Центъра за подкрепа за личностно развитие в Ботевград, а третото - за Центъра за специална образователна подкрепа "Лозенец" в София.
Министър Красимир Вълчев отличи и водещи експерти в областта на приобщаващото образование. С най-високо признание в категорията ресурсен учител на годината беше удостоена Невена Делчева от СУ "Христо Ботев" в Долни Дъбник. Второто място зае Нели Андреева от ОУ "Любен Каравелов" в Бургас, а третото - Нора Дончева от РЦПППО в Ловеч.
Отличието за логопед на годината получи Павлета Димитрова от СУ "Димитър Талев" в Добрич. След нея бяха отличени Весела Павлова-Каменова от РЦПППО във Враца и Янислава Стоилова от СУ "П. Р. Славейков" в Кърджали.
За психолог на годината беше отличена Елена Стефанова от 18-о СУ "Уилям Гладстон" в София. На второ място е Михаела Тончева от СУ "Сава Доброплодни" в Шумен, а на трето - Красимира Райнова от РЦПППО в Силистра.
Ерготерапевт на годината стана Анна Динчева от София. Отличени в тази категория бяха още Милена Минкова от Стара Загора и Елена Истаткова от Монтана. И трите наградени работят към Регионалните центрове за подкрепа на приобщаващото образование.
В категорията директор на приобщаваща институция първото място зае Мария Господинова, директор на ДГ 9 "Липа" в Стара Загора. Втора е Даниела Кулинска от ДГ 167 "Малкият принц" в София, а трета - Йорданка Дюлгерова от ОУ "Юрий Гагарин" в Смолян.
Като детски учители, работещи в приобщаваща среда, бяха отличени Диана Коцева от ДГ "Радост" в Ловеч, Елеонора Георгиева от 47-мо СУ "Христо Г. Данов" в София и Даниела Кралева от ДГ "Роза" в Силистра.
В категорията начален учител в приобщаваща среда начело застана Анелия Хаджиева от ОУ "Св. св. Кирил и Методий" в село Смилян. Второ и трето място заеха Весела Георгиева от 16-о ОУ "Св. св. Кирил и Методий" в Перник и Людмила Иванова от ОУ "Екзарх Антим Първи" в Пловдив.
Виктор Диндев от СУ „Йордан Йовков“ в Сливен беше отличен като най-добър преподавател по учебен предмет, създаващ подкрепяща среда.
По време на церемонията беше призната и важната роля на помощниците на учителя, като в тази категория първо място зае Теодора Тодорова от ДГ 12 "Звънче" в Лом. След нея се наредиха Илиян Георгиев от ЦСОП "Лозенец" в София и Гергана Георгиева от РЦПППО в Габрово.
Партньори на инициативата са Факултетът по науки за образованието и изкуствата към Софийския университет "Св. Климент Охридски" и Националната асоциация на ресурсните учители (НАРУ).
На церемонията присъстваха също началникът на Регионалното управление на образованието в София-град Ваня Кастрева и заместник-председателят на Държавната агенция за закрила на детето Ивайла Касърова.
/АВП/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина