site.btaПетя Петрова от днес не изпълнява длъжността директор на Регионално управление на образованието в Бургас

Петя Петрова от днес не изпълнява длъжността директор на Регионално управление на образованието в Бургас
Петя Петрова от днес не изпълнява длъжността директор на Регионално управление на образованието в Бургас
Петя Петрова. Снимка: Христо Стефанов, БТА - архив

Петя Петрова от днес не изпълнява длъжността директор на Регионално управление на образованието (РУО) в Бургас. Решението за напускането на поста е лично и е свързано с професионално развитие. Тя ще ръководи дирекция „Оценяване в предучилищното и училищното образование“ в Института по образование – София, каза Петя Петрова пред БТА.

Към момента все още няма официално съобщение за това кой ще изпълнява временно длъжността директор на РУО-Бургас до насрочването на конкурс и избора на нов началник на поста. 

"Смятам, че на новата позиция, с оглед на предстоящите предизвикателства и промени в тази сфера, ще имам повече възможности да дам от експертизата си, за да можем по-адекватно да оценяваме учениците си", каза Петя Петрова, която напуска длъжността в РУО-Бургас след три години начело на образователната институция в морския град. Тя бе избрана с конкурс, като преди това заемаше поста заместник-директор в Немска езикова гимназия "Гьоте" в Бургас.

"Гледайки назад към тези три години, мога да препотвърдя, че педагогическата общност направи педагогическото говорене по-функционално. През тези три години ние наистина започнахме да работим заедно, за да се подобрим", коментира тя. Според нея онова, по което предстои още много работа, е свързано с нагласите на всички в общността.

"Зная, че това са много широки понятия, но това са проблемите. Механизми са създадени от министерството и това дали са достатъчни или винаги могат още да бъдат добавяни, но погледът, ангажираността към спецификата на това, което се случва във всяка една образователна институция, е нещо, с което трябва да се работи много", допълни Петрова. 

По думите ѝ оправданието, че системата е такава, е неправилно, защото хората правят системата и от тях зависи каква ще бъде тя. "Всяко училище или детска градина трябва сериозно да седне и да има смелостта да признае къде трябва да свърши още работа и къде вече се е справило. Тези неща могат да бъдат подкрепяни с външна стимулация, но всъщност мотивацията на персонала е най-важното и там трябва да се търсят механизми, които не седят в национални програми. Те са на чисто човешко ниво. Подходът трябва да е индивидуализиран за учител, за ученик, за родител, защото всеки един от нас търси за себе си най-доброто и иска единствено внимание и експертиза в този случай", коментира Петя Петрова. 

Тя каза, че вижда в новата си длъжност необходимите механизми да повлияе положително в тези процеси и ще има достатъчно поле за действие в училищната общност, но тепърва предстои да се запознае в дълбочина с отговорностите си в Института по образование в столицата. 

/АВП/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:57 на 19.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация