site.btaОБНОВЕНА Международното триенале на сценичния плакат обявява конкурс за туристически плакат на България

Международното триенале на сценичния плакат обяви днес в БТА конкурс за туристически плакат на България в партньорство с Министерството на туризма, Съюза на българските художници, Националната художествена академия и БТА.

Целта на конкурса е създаването на плакат, който в концентриран вид разкрива красотата на България и нейния положителен образ като примамлива целогодишна дестинация. Върху плаката задължително трябва да бъде изписано името „България/Bulgaria“. Няма други изисквания за използване на лого или слоган. Резултатите от конкурса ще бъдат обявени до края на юли.  Наградният фонд е в размер на 10 000 евро. Ще бъде присъдена първа награда – 3000 евро, три равностойни награди по 2000 евро и поощрителна награда от 1000 евро. Журито си запазва правото да разпредели наградите в зависимост от качеството на получените предложения, в рамките на обявения награден фонд. С наградените и номинираните плакати ще бъде организирана изложба.

„Международното триенале на сценичния плакат има изключително много контакти в цял свят с автори, които работят в областта на т.нар. изкуство плакат. Надявам се, че ще получим едни много интересни плакати, свързани с България, защото на мен ще ми е много интересно да видя как мисли един художник във връзка с това, което е чувал за България. Много автори тепърва ще разтворят книги и интернет, за да се поинтересуват от България, да видят какво има тук. Ето така става рекламата за България без да искаме“, каза проф. Божидар Йонов, съосновател на триеналето, заедно с Албена Спасова.

По време на събитието днес бе сключен договор за медийно партньорство между БТА и сдружение „Международно триенале на сценичния плакат – София“. Подписи под документа сложиха генералният директор на БТА Кирил Вълчев и проф. Божидар Йонов.

„БТА има партньорски договори в сферата на художественото творчество с различни организации до момента – с Националната художествена академия (НХА), с която ни свързва трайно партньорство – новият облик на списание „ЛИК“ се дължи на работата на нашите партньори от НХА – бяхме обявили конкурс за студенти, който с помощта на преподавателите си ни предложиха тази доста смела визия, която обаче вече се налага. Освен това, благодарение на НХА, ние получихме нов шрифт, кирилица, изработен по поръчка на БТА, наречен отново „ЛИК“, на базата на онази визия на нашите букви, наследени от учениците на светите братя Кирил и Методий от 9 век. Вече налагаме този единен облик навсякъде, а и го предоставяме и на други институции. Използвам случая да кажа, че днес ще го предоставим да бъде използван от националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий“, каза Кирил Вълчев.

Той припомни, че други партньори на БТА в сферата на художественото творчество са Академията за музикално танцово изобразително изкуство професор „Асен Диамандиев“ в Пловдив, редица университети, които имат специалности в областта на изобразителното изкуството, дизайна, графичния уебдизайн, визуалните изкуства. Имаме договори с Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография, както и с Националната художествена галерия в София и Софийската градска художествена галерия.

„БТА ще разпространи информацията за международния конкурс сред своите партньори. Ние имаме двустранни договори с 50 национални информационни агенции, така че чрез английската ни емисия ще достигне до много широк кръг държави възможността за участие на автори в международния конкурс“, каза още Кирил Вълчев

Това е първият до момента международен конкурс за рекламни плакати, посветени на България, каза Албена Спасова.

Обръщайки поглед назад, ние се опитахме да реконструираме картината какво се е случвало в полето на рекламния туристически плакат и изключително бяхме въодушевени от смелата идея на Министерството на туризма за обявяване на конкурс, по наше настояване той е международен. Без съдействието на Министерството на туризма не би бил възможен подобен конкурс, защото за първи път в българската практика има осигурен награден фонд, който е в рамките на 10 000 евро, което прави конкурсът абсолютно съпоставим с това, което се случва по света с колегите от Финландия, Франция, Испания и така нататък. Имаме няколко предизвикателства. Съвсем умишлено в статуса на конкурса е абсолютно свободен, не искаме да насочваме участниците в дадена посока – били то културен туризъм, кулинарен туризъм, идеята е за един синтезиран, ефектен образ. Силно се надяваме, че в следващите два месеца това ще провокира вниманието на световната и на българската колегия. Конкурсът е явен, в него могат да участват и студенти включително“, каза Албена Спасова.

В централното фоайе на СБХ, в сградата на ул. „Шипка 6“, са показани 18 плаката, създадени в периода между 30-те и 70-те години на миналия век. „Прави  впечатление, че сред авторите, които са представени, има големи майстори на българската визуална култура като Дечко Узунов и Иван Кирков. Не е задължително всеки да е плакатист , има работи на Евгени Йонов, на Божидар Йонов. Има какво да се разкаже от историята, това е лека препратка, реверанс към миналото, с надежда, че ще получим много нови идеи“, каза още Албена Спасова.

/ДД, ГН, АЦ, МЛ

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 08:45 на 10.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация